نشست بزرگ جمع آوری کمک های مالی برای افغانستان در ژنیو

در میان هشدارها در مورد فاجعه انسانی احتمالی در افغانستان پس از تسلط طالبان، سازمان ملل متحد قرار است فردا یک کنفرانس بزرگ جمع آوری کمک با افغانستان در ژنیو سوئیس برگزار کند.

در کنفرانس بین المللی جمع آوری کمک های مالی برای افغانستان، که روز دوشنبه در ژنو سوئیس برگزار می شود، سازمان ملل متحد تلاش می کند تا جهان را متعهد کند که کمک فوری به افغانستان تحت سلطه طالبان برای کمک به میلیون ها نفر در این کشور ضروری است.

سازمان ملل متحد در بیانیه ای در حاشیه کنفرانس ژنیو اعلام کرد که این سازمان متعهد به ادامه کمک های بشردوستانه خود به میلیون ها فقیر افغانستانی است و تاکید شد که باید پیشرفت حاصل شود. کمک های بشردوستانه برای ثبات طولانی مدت ادامه خواهد داشت.

این بیانیه می افزاید که بخش مهمی از روابط بشردوستانه با افغانستان تأمین حقوق، ایمنی و رفاه زنان و دختران است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که افغانستان با بحران انسانی روبرو است و امیدوار است که کنفرانس در سطح وزیران بتواند کمک های بشردوستانه را بدون تأخیر افزایش دهد و به مردم تحویل داده شود.

گوترش در توئیتی نوشت: “کودکان، زنان و مردان افغان بیش از هر زمان دیگر به حمایت و همبستگی جامعه بین المللی نیاز دارند.”

اقای گوترش که همچنین در این کنفرانس شرکت می کند ، پیشتر از جامعه بین المللی خواسته بود تا روند ارائه پول نقد به افغانستان را آغاز کنند تا این کشور با سقوط اقتصادی مواجه نشود.

گوترش روز جمعه در یک نشستی در میان اصحاب رسانه توضیح داد: “جامعه بین المللی باید راهی برای جلوگیری از بحرانی در افغانستان پیدا کند که نه تنها برای افغان ها فاجعه آمیز نخواهد بود. بلکه راه را برای بی ثباتی بیشتر هموار کرده و هدیه ای برای گروه های تروریستی که هنوز در آنجا فعال هستند، خواهد بود.

گوترش همچنین گفت که سازمان ملل متحد به صندوق بین المللی پول نیاز دارد تا ۴۴۴ میلیون دالر را که از زمان سقوط طالبان در کابل مسدود شده است، متوقف کند یا مکانیزم هایی برای بازپرداخت آن به افغانستان ایجاد کند. 

این در حالیست که حدود ۹ میلیارد دالر در بانک مرکزی افغانستان در خارج از کشور، به ویژه در بانک های آمریکایی مسدود شده است و دولت طالبان به آن دسترسی ندارد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، تقریبا نیمی از ۳۸ میلیون نفر جمعیت افغانستان نیاز مبرم به کمک های بشردوستانه دارند و از هر سه افغانستانی یک نفر نمی داند که مجددا از کجا غذا تهیه کنند.

آزادی رادیو
۲۰۲۱/۱۲/۹

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x