یک مقام ارشد سازمان ملل متحد هشدار داد که میلیون ها افغان از جمله کودکان ممکن است از گرسنگی بمیرند!

دیوید بیسلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا به رویترز گفت که ۲۲/۸ میلیون نفر از جمعیت ۳۹ میلیون نفری افغانستان با ناامنی غذایی شدید روبرو هستند و در مقایسه با ۱۴ میلیون نفر در ماه گذشته این آمار رو به وخامت است!

او اظهار داشت: “کودکان می میرند و مردم گرسنگی خواهند کشید. اوضاع بسیار بدتر خواهد شد. من نمی دانم چگونه شما به میلیون ها نفر و بخصوص کودکان که با کمبود بودجه و فروپاشی اقتصاد به سرعت خواهند مرد بی توجه هستید!”

بحران غذایی که با تغییرات آب و هوایی تشدید شده است حتی قبل از تسخیر طالبان در افغانستان وحشتناک بود. این در حالیست که دولت جدید این کشور بدلیل سیاست های خلاف خواست جامعه جهانی، از دسترسی به دارایی های خارج از کشور منع شده است!

آقای بیسلی اظهار داشت که دالر های اختصاص یافته برای کمک های توسعه ای باید برای کمک های بشردوستانه هدایت شود. این بودجه باید آزاد شود تا مردم بتوانند زنده بمانند!

بیسلی گفت که برنامه جهانی غذا منابع خود را برای کمک به تامین کمک های غذایی تا ماه دسمبر بکار گرفته است، زیرا برخی از اهداکنندگان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و افزود که با تخصیص اعتبارات دولتی در حال حاضر، ممکن است مجبور به تخصیص بودجه به کمک های دیگر کشورها شود!

گروه های مساعدت کننده از کشورهایی که نگران حقوق بشر در زمان طالبان هستند می خواهند تا با حاکمان جدید تعامل داشته باشند تا از فروپاشی اقتصاد افغانستان جلوگیری کنند تا این کشور دچار بحران مهاجرت نشود!
رویترز
۲۰۲۱/۲۵/۱۰

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x