استفاده از توییتر و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

توییتر یک شبکه اجتماعی کاملا متن محور است. کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند درمورد موضوعی با ارسال متن و نوشته در این پلتفرم بحث و گفت‌‌وگو کنند. این شبکه اجتماعی همواره مبدا بسیاری از جنبش‌ها و فعالیت‌ها بوده است. توییتر این امکان را به کاربر می‌دهد که تنها با جست‌وجوی هشتگ به محتوای مدنظرش برسد. آن‌چه که توییتر را از سایر شبکه‌های اجتماعی متمایز کرده، طبیعت سریع و واقعی آن است. توییتر منبع گسترده‌ای از اطلاعات است. به دلیل آن‌که افراد می‌توانند به راحتی و بی‌پرده درمورد وقایعی که در پیرامون آن‌ها در حال رخ دادن است با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند. بسیاری از افراد فعال در حوزه وب، خلاصه‌نویسی را یکی از دلایل اصلی موفقیت آن می‌دانند. شما مجاز به نوشتن 140 کاراکتر در این پلتفرم میکروبلاگینگ هستید. طراحان توییتر تا به امروز این تعداد را تغییر نداده‌اند.

آیا استفاده از توییتر برای دیجیتال مارکتینگ موثر خواهد بود؟
با توجه به ماهیت توییتر، این پرسش برای بسیاری از فعالان حوزه مارکتینگ دغدغه بوده است. ممکن است ایجاد و مدیریت اکانت در شبکه اجتماعی برای تبلیغات و مارکتینگ یک برند، دردسرهایی داشته باشد. اما نمی‌توانیم منکر ارزش آن شویم. چراکه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بتر مناسبی برای افزایش آگاهی از برند، ارتباط با مشتریان و معرفی و تبلیغ خدمات و محصولات باشند. البته اگر درست و اصولی استفاده شوند.
مثل هر پلتفرم دیگری، بازاریابی در توییتر مستلزم طراحی استراتژی ذرست است. شما باید بدانید که چه تکنیک‌هایی اثربخش و کدام‌یک اتلاف وقت هستند.

دلایل اهمیت توییتر
سرعت
توییتر بسیار سریع است. اگر شما مطلبی را در این پلتفرم منتشر کنید، دنبال‌کننده‌های شما آن را می‌بینند. اگر دنبال‌کننده‌های شما محتوایتان را لایک یا در اصطلاح خود توییتر، فیو (fave) کنند، دنبال‌کننده‌های آنان نیز آن را می‌بینند. اگر این محتوا توسط آن‌ها بازنشر یا (retweet) شود، افراد بیشتری آن را خواهند دید. این سرعت توییتر یکی از پارامترهایی است که آن را بین کاربرانش محبوب کرده است. ما قبلا در بلاگی مجزا به ارائه راهکارهایی برای بازنشر بیشتر محتوا در توییتر پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنم اگر به فعالیت حرفه‌ای در این پلتفرم علاقه‌مند هستید آن را مطالعه کنید.

رابط کاربری مناسب
رابط کاربری یا UI مخفف user interface می‌باشد. عامل UI بستر تعامل سیستم با کاربر است. ابزاری که به ما امکان کاربری از یک سیستم را می‌دهد را رابط کاربری می‌گویند. در مورد توییتر، این شبکه اجتماعی بر روی بسترهای متفاوتی قابل دریافت است. اگر یک وبسایت بر روی ابزارهای متفاوت امکان استفاده را در اختیار کاربر قرار ندهد، به زودی محبوبیت خود را از دست خواهد داد. رابط کاربری انواع مختلفی دارد:

-رابط کاربری موبایل
-رابط کاربری سایت
-رابط کاربری نرم‌افزار
توییتر این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از هرکدام از ابزارهای بالا به استفاده از آن بپردازید. می‌توانید نرم‌افزار اختصاصی آن را روی تلفن هوشمندتان نصب کنید و از آن استفاده کنید. می‌توانید از نسخه وب آن روی دسکتاپ استفاده کنید. این ابزارها از نظر طراحی و طرز استفاده با یکدیگر تفاوتی ندارند. به همین دلیل کار با همه آنها بسیار ساده است.

ابزاری مناسب برای سنجش نظرات مردم
البته این موضوع ارتباط مستقیمی با کسانی دارد که شما آنها را دنبال میکنید. طبیعتا هیچکس دوست ندارد کسانی را که با او مخالف‌اند دنبال کند. اما توییتر این امکان را به شما میدهد که از نظرات دیگران درمورد یک موضوع خاص آگاه شوید. البته این خطر هم وجود دارد که نظرات نادرست را بخوانید و روی شما تاثیر بگذارد. اما این که امکان خواندن تمام نقطه نظرات را درمورد یک موضوع خاص یا اصلا یک برند دارید، بسیار هیجان‌انگیز است.

چگونه از توییتر برای توسعه کسب‌وکارمان استفاده کنیم؟
   1. ساختن یک پروفایل حرفه‌ای
پروفایل شما در این شبکه اجتماعی هویت برندتان است. تصویر نمایه آن باید نشان‌دهنده هویت بصری کسب‌وکارتان باشد. می‌توانید از تصویر لوگو کسب‌وکارتان استفاده کنید. تصویر شما موجب می‌شود که افراد هرجای دیگری آن را ببینند شما را به خاطر بیاورند. به همین دلیل بهتر است از همان تصویر پروفایلی استفاده کنید که در سایر پلتفرم‌های اجتماعی استفاده کرده‌اید. نام شما باید بسیار ساده باشد. طوری که مردم بتوانند آن را به خاطر بسپارند. از به کار بردن اسامی غیرملموس برای پروفایل کسب‌وکارتان خودداری کنید. هویت شما باید آشکار باشد تا بتوانید تعامل مناسبی با مشتریان خود داشته باشید.

   2. نوشتن یک بیو مناسب
نوشتن بیوگرافی در پروفایل یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی خودتان است. توییتر این امکان را به شما می‌دهد که از 160 حرف (نه کاراکتر) در بیو خود استفاده کنید.
توجه داشته باشید که این بیوگرافی باید:

-منحصر به فرد باشد. آن را از پروفایل دیگران کپی نکنید.
-کوتاه و مختصر باشد.
-شما را به درستی به مخاطب معرفی کند.
-هدفمند باشد تا فقط افرادی که می‌توانند تبدیل به مخاطب یا مشتریان شما شوند، اکانت‌تان را دنبال کنند.
-اگر از فضای کسب‌وکار شما دور نیست، می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر از نوشته‌های طنز و بامزه برای معرفی خود استفاده کنید.
3. اجازه دهید مخاطب با شما درگیر شود
اگر دنبال‌کننده‌های شما با کسب‌وکار و محتوایی که در توییتر تولید می‌کنید درگیر نباشند، آن‌ها فقط یک عدد ساده هستند. شما باید با آن‌ها تعامل داشته باشید. نتیجه یک تحقیق نشان داده که مخاطبان دوست دارند وقتی برای یک برند، نظری می‌نویسند، ظرف مدت یک ساعت پاسخ خود را دریافت کنند. اما آن‌ها گاهی تا چندین ساعت جواب مخاطب را نمی‌دهند. این تاخیر موجب از دست دادن دنبال‌کنندگان خواهد شد. شما باید به مخاطب خود نشان دهید که آنلاین هستید و همیشه برای پاسخ‌گویی به آن‌ها حاضرید. یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای برقراری تعامل پرسیدن سوال است. توییتر فضای بسیار مناسبی برای سوال و جواب فراهم کرده. می‌توانید در مورد موضوعی از دنبال‌کنندگان خود سوال بپرسید و آن‌ها هم نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارند.

   4. محتوای خلاقانه تولید کنید
اگر کمی خلاق باشید، توییتر بستر مناسبی برای جلب توجه مخاطبان‌تان است. اقدامات CTA یا CALL TO ACTION را فراموش نکنید. برای مثال از کاربران بخواهید شما را دنبال کنند. یا محتوای خود را به وب‌سایتتان ارجاع دهید. یا چیزی بنویسید که آن‌ها مجبور به بازدید از وبسایت یا اینستاگرام‌تان شوند. مجبور نیستید حتما هرروز در توییتر خود مطلبی منتشر کنید. می‌توانید برنامه‌ریزی محتوایی داشته باشید و با آنالیز فعالیت دنبال‌کنندگانتان در ساعاتی که آن‌ها آنلاین هستند محتوای خود را ارسال کنید. از ارسال مطالب بی‌ربط خودداری کنید چون فالوورهای خود را از دست خواهید داد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x