یحیی السنوار؛ یک شخصیت تاریخ ساز!

در واقع جهاد از روزهای پیدایش کشمکش میان حق و باطل جریان داشته و تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت، این پیک مقدس را اشخاصی به پیش خواهند برد، که خداوند آنها برای شایستگی ها و زیبایی های قرب خود انتخاب نموده است.

کسانی که هیچ چیزی جز رضایت خداوند و گستراندن عدل الهی در ذهن و باور شان نیست.

این گروه کسانی هستند که همواره در مواقع مختلف و در میادین متفاوت دست به کار شده و در هر مجالی، حرفی برای گفتن داشته و حرکتی برای انجام داشته اند.

و این را باید دانست که جهاد در تقابل با تجاوز و ظالمین همیشه بوده و خواهد بود؛ تا زمانی که چراغ ظلمی روشن باشد مجاهدی در راه خاموش کردن آن قدم های استواری بر خواهد داشت.

کسب آزادی بسان هدیه ای نیست که کسی یا گروهی به انسان ها تقدیم کنند، بلکه آزادی و کسب استقلال جان فشانی می طلبد و خون می خواهد.

رجال و مردان بسیاری در تنومند ساختن درخت پر ثمر جهاد و فداکاری، جام شهادت را نوشیده و سر کشیده اند.

کسانی که هر کدام از آنها به تنهایی خود، امتی بوده اند و تاریخ نام و نشان و محل شهادت آنها را در خود ثبت نموده و جهان را به آن آگاه ساخته و صفحاتی از آن را در برگرفته اند.

یحیی سنوار، بزرگ مردی که در تاریخ فلسطین نقش پر رنگی داشته است، نیز در سلک این بزرگ مردان جان فدای اسلام قرار گرفته است.

سنوار، مبارز نستوه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس؛ با شهادت خود، جهان را بیدار ساخت و برای همگان هویدا ساخت که وقتی یک مسلمان شعار می دهد؛ الموت فی سبیل الله اسمی امانینا/ بزرگ ترین آرزوی ما شهادت در راه خداوند است؛ دروغ و یک شعار نیست، بلکه عقیده و باور محکمی است که ریشه آن در دل هر یک ریشه دارد.

یحیی سنوار برای تمامی کسانی که تا کنون چهره ددمنشانه صهیونیزم را به خوبی نشناخته بودند، نشان داد که همه گفته ها و طرح هایشان دروغ است و چیزی جز تباهی و جفا در باور خود ندارند.

شهید سنوار؛ در زندگی خود تجربه شکنجه و زندان را بسیار داشت، در طول زندگی خود سال ها در اسارت رژیم خون ریز و خونخوار صهیونیزم بوده و با شکنجه ها پیوند محکمی داشت.

گذری بر زندگانی شهید یحیی سنوار، یحیی سنوار کی بود؟

یحیی ابراهیم حسن السنوار با کنیه ابوابراهیم معرفی شده است. او در اکتبر 1962 (1341) در خان یونس در جنوب غزه به دنیا آمد.
متخصص زبان عربی بود و به زبان عبری نیز تسلط داشت.

ثمره ازدواج او سه فرزند بود، او در اوایل دهه 1980 بارها توسط رژیم صهیونیستی به دلیل فعالیت های ضد اشغالگری در دانشگاه اسلامی غزه دستگیر شد.

در حرکت هایی که بر علیه صهیونیزم دست و پایی میزدند، همیشه همراه بود و پس از فارغ التحصیلی به تاسیس شبکه ای از مبارزان برای مقاومت مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی کمک کرد که به گردان های القسام، شاخه نظامی حماس مبدل گشت.

از اوائل تاسیس حماس توسط شیخ احمد یاسین در سال 1987 به این گروه پیوست. او در پرونده زندان شدنش چهار حبس ابد به همراه داشت.

بر اساس مبادله اسیران بعد از سپری نمودن 23 سال در زندان های صهیونیزم، آزاد گشت. سنوار در حمله 7 هفته ای رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2014 نقش فعالی داشت و سال بعد، ایالات متحده او را در فهرست سیاه خود قرار داد.

در سال 2017 وی رئیس حماس درغزه شد و جانشین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه گردید. در سال 2023 (1402) حماس طوفان الاقصی را راه اندازی نمود و سنوار مغز متفکر این عملیات بود.

با این که یک سال از عمر طوفان الاقصی می گذرد، ولی این یک سال بدترین حالات و وحشتناک ترین وضعیت بر ظالمان اشغالگر بود.

یحیی سنوار با اینکه از لحاظ تشکیلات در امن ترین موقعیت قرار می داشت، ولی شوق شهادت و لذت مبارزه با باطل او را در دل معرکه کشانده بود.

در میدان جهاد دست به اسلحه منتظر دشمنان فلسطین و اسلام بود، با دستی شکسته و تنی مجروح؛ ولی با دلی آکنده از ایمان و باور به خداوند، می رزمید.

جهان با مشاهده شهامت و دلیری او یکه خورده و تعجب نمود، بزرگان سیاست جهان و سران کشورها با مشاهده این دلیری و این حد از شجاعت و شهامت در جهانی از شگفت وارد شدند.

بهترین رهبر و بهترین مبارز اسلام بود، کسی که یک لحظه تنعم دنیا او را از یاد جهاد و مبارزه با دشمن غافل نساخته بود.

یحیی السنوار؛ در دل دشمنان اسلام چنان رعب و وحشتی ایجاد نموده بود که حتی از مشاهده نمودن جنازه ی او نیز به خوف بودند و می لرزیدند.

خداوند این چنین رجال و بزرگمردان بسیاری برای حفاظت از دین و شعایر اسلام دارد، اگر دلاوری جام شهادت می نوشد بدین معنا نیست که این مسیر دیگر راه روی ندارد و داستان آن ختم است، بلکه این سنت الهی است که با به شهادت رساندن، رهبری؛ هزاران سرباز سر برکف تقدیم این حرکت خواهد نمود.

منبع: المرصاد

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برخی از احزاب و گروه ها به جای اینکه از خود محافظت کنند، مشکلات خود را حل کنند و اقتصاد خود را بهبود بخشند، به دیگران مشوره میدهند، نگران ما هستند و دنیا را از ما می ترسانند. به آنها باید گفت به جای نصیحت کردن، مشکلات داخلی خود را حل کنند و اول غم خودشان را بخورند. افغان ها...
مشکلات و خطراتی را که او (آصف درانی) به افغانستان نسبت داد، در واقع امکان همه اینها از پاکستان دیده می شود. افغانستان اکنون یک کشور امن و با ثبات است که به جای اتکا به قرضه ها و کمک های کشورهای خارجی، با استفاده از منابع خود برای خودکفایی اقتصادی تلاش می کند.
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x