امارت اسلامی گزارش واشنگتن پُست را رد کرد

امارت اسلامی گزارش واشنگتن پُست در مورد حضور داعش در افغانستان را رد کرده است. این گزارش واشنگتن پُست ادعا کرده که افغانستان به مرکز هماهنگی مهم برای گروه داعش تبدیل شده‌است.

در گزارشی واشنگتن پُست بر بنیاد اطلاعات پنتاگون آمده است که گروه داعش تلاش می‌کند تا بر سفارت خانه‌ها، مرکزهای بازرگانی و محل‌های مسابقات جهانی فتبال حمله‌های را طرح‌ریزی کند.

اطلاعات مخفی پنتاگون که به دسترس واشنگتن پُست قرار گرفته است نشان می‌دهند که پس از خروج نیروهای امریکایی از کشور، افغانستان به یک مرکز هماهنگی مهم برای گروه داعش مبدل شده است.

در بخشی از گزارش آمده است: «داعش در حال توسعه برای عملیات‌های خارجی است که به منابع خارج از افغانستان، عوامل عملیاتی در کشورهای مورد هدف و شبکه‌های تسهیل‌کننده گسترده متکی است.»

به گفته واشنگتن پُست، مقام‌های پنتاگون در ماه دسمبر سال گذشته از نهُ توطئه که از سوی داعش در افغانستان طراحی شده بود، آگاهی داشتند و این شمار تا ماه فبروری سال روان میلادی به ۱۵ مورد، افزایش یافته‌است.

اما امارت اسلامی در واکنش به این گزارش واشنگتن پُست می‌گوید که داعش در افغانستان حضور فزیکی ندارد و این گروه در  افغانستان سرکوب شده‌است.

سهیل شاهین، رییس دفتر امارت اسلامی در قطر در این باره به طلوع‌نیوزگفت: «گزارش واشنگتن پُست با واقعیت‌های عینی افغانستان عیار نیست. این گزارش‌ها مطابق میل خود آن کشورها نوشته می‌شود. حقیقت این است که داعش در افغانستان حضور فزیکی ندارد زیرا در وقت اشغال حضور داشت.»

از سویی هم برخی از آگاهان مسایل سیاسی بدین باوراند که گروه داعش باید در کشور به گونه کامل سرکوب شود.

نجیب الله جامع، آگاه سیاسی «از عمر حکومت امارت اسلامی حدود بیست و یک ماه سپری می‌شود. نه تنها در داخل افغانستان بلکه به کشورهای منطقه و همسایه نیز تهدید ایجاد نشده و هیچگونه تهدیدی علیه کشورهای دیگر بر بنیاد توافق نامه دوحه ایجاد نشده است.»

نجیب الرحمن شمال، آگاه مسایل سیاسی گفت‌: «حضور و فعالیت روز افزون این گروه‌ها در داخل افغانستان که بخاطر رسیدن به اهداف نهایی‌شان بخاطر رسیدن به کشورهای همسایه ما و خصوصا آسیای مرکزی می‌باشد، نه تنها باعث بی‌ثباتی افغانستان می‌شود، بلکه کشورهای همسایه را نیز بی‌ثبات می‌سازد.»

این گزارش در حالی پخش شده است که امارت اسلامی عملیات‌های گوناگون را در ماه‌های پسین در برابر گروه داعش در کشور انجام داده‌است، که در آن چندین فرد کلیدی داعش کشته شده‌اند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x