برخی مهاجران افغان: پولیس پاکستان مهاجران با اسناد قانونی را نیز بازداشت می‌کند

در حالی‌که روند اخراج مهاجرین افغان از پاکستان ادامه دارد، برخی از مهاجرین افغان که هنوز در پاکستان به سر می‌برند و اسناد قانونی برای اقامت در این کشور را دارند، ادعا می‌کنند که توسط پولیس آزار و اذیت می‌شوند.

صنم کبیری، ساکن اسلام‌آباد به رادیو آزادی مدعی شد که پولیس پاکستان به زور وارد خانه‌ها شده و مهاجرین دارنده اسناد قانونی را نیز بازداشت می‌کنند: “تصمیم دولت پاکستان جدی است. پولیس‌ها به خانه‌ها می‌روند و افرادی‌که اسناد قانونی دارند و یا هم ندارند را با خود می‌برند. امروز هم در منطقه‌ای که من زندگی می‌کنم، همه مناطق شکل نظامی را به خود گرفته است، پولیس بسیاری از هموطنان ما را دستگیر کرده و با خود برده است. منطقه کاملاً بند است و افغان‌ها این‌جا سرگردان هستند.”

به همین ترتیب، شاکره اسلمی یکی دیگر از مهاجرین افغان مقیم پاکستان نیز ادعای مشابهی دارد و می‌گوید که از ابتدای ماه اکتوبر در کنار مهاجرین غیرقانونی افغان، دستگیری مهاجرین دارای اسناد قانونی نیز افزایش یافته است.

او که خود اسناد قانونی اقامت در پاکستان را دارد و توسط پولیس بازداشت شده است به رادیو آزادی می‌گوید: “از اوایل ماه اکتوبر پولیس خانه به خانه می‌رود و افغان‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. دو بار به خانه ما آمدند و یک بار به حوزه رفتم بار دیگر شوهرم رفت. این وضعیت همه افغان‌ها است.”

از سوی دیگر، یک پناهجوی افغان به نام احمد نیز مدعی است که بسیاری از مهاجرین افغان که پاسپورت، ویزه و سایر اسناد قانونی برای زندگی در آن‌جا دارند، دستگیر می‌شوند.

او به رادیو آزادی گفت: “برای آن‌ها مهم نیست که پاسپورت داشته باشید، ویزه داشته باشید یا نه. برای آن‌ها مشکلی نیست. آن‌ها فقط به افغان‌ها آزار می‌رسانند. من ۱۲ صد دالر ویزه گرفتم، اما سه بار دستگیر شدم. این‌جا برای پناهندگی آمدیم، اما اوضاع بدتر شد.”

وی همچنین ویدیویی را با رادیو آزادی به اشتراک گذاشت که در آن ده‌ها نفر با اسناد کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و پاسپورت دیده می‌شوند و مدعی اند که پولیس آن‌ها را دستگیر کرده است، اما رادیو آزادی صحت این ویدیو و زمان ضبط آن را تأیید کرده نمی‌تواند.

از سوی دیگر، منیزه کاکر وکیل مدافع مهاجرین افغان در پاکستان نیز در صفحه اکسش نوشته که آن‌ها درخواست‌های این مهاجرین را همراه با اسناد‌شان به محکمه سپرده اند تا از دستگیری أفغان‌هایی که کارت‌های «پی‌او‌آر» و «سی‌ان‌آی‌سی» به همراه دارند، جلوگیری شود.

او همچنین نوشته است که از کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان سازمان ملل خواسته است تا در این مورد مداخله کند تا مهاجرین افغانی‌که اسناد قانونی دارند از پاکستان اخراج نشوند.

مهلتی‌که حکومت پاکستان به مهاجرین افغان مقیم پاکستان داده بود به تاریخ نخست ماه روان میلادی به پایان رسید و پولیس پاکستان دستگیری و اخراج آن‌ها را آغاز کرده است.

انوارالحق کاکر صدراعظم حکومت موقت پاکستان روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بیش ۲۵۰ هزار افغان پس از اعلام ضرب‌الاجل یک ماهه برای اخراج مهاجرین غیرقانونی در این کشور به کشور‌شان بازگشته اند.

حکومت طالبان در تورخم و سپین بولدک کمپ‌های موقت برای مهاجرین افغان عودت کننده ساخته است. به‌گفته مسئولان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان حکومت طالبان، مهاجران بازگشته پس از اقامت موقت در این کمپ‌ها به مناطق‌شان فرستاده خواهند شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x