سازمان ملل: رشد خشخاش در افغانستان از زمان ممنوعیت آن توسط حکومت سرپرست، 95 درصد کاهش یافته است!!

بر اساس گزارش سازمان ملل که روز یکشنبه منتشر شد، از زمانی که مقامات طالبان این محصول را ممنوع کردند، کشت خشخاش و تولید تریاک در افغانستان 95 درصد کاهش یافته است.

از زمان بازگشت آنها در سال 2021، مقامات طالبان قول داده اند که به تولید غیرقانونی مواد مخدر در افغانستان پایان دهند و در آپریل 2022 کشت گیاه خشخاش را که از آن تریاک و هروئین تهیه می شود، ممنوع کردند.

گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد نشان داد که کشت خشخاش تقریباً 95 درصد کاهش یافته است – از 233000 هکتار (575.755 هکتار) در پایان سال 2022 به 10800 هکتار در سال 2023.

تولید تریاک از 6200 تن به 333 تن در سال 2023 کاهش یافته است.

برداشت تخمینی امسال 24 تا 38 تن هروئین قابل صادرات در مقایسه با 350 تا 580 تن در سال گذشته است.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در مورد «عواقب انسانی بالقوه برای بسیاری از جوامع آسیب پذیر روستایی» به دلیل انقباض ناگهانی اقتصاد تریاک افغانستان، هشدار داد، زیرا کشاورزان مجبور به روی آوردن به محصولات جایگزین بسیار کم درآمدتر شده اند.

درآمد کشاورزان که در سال 2022 حدود 1.36 میلیارد دالر تخمین زده می شود، طبق گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، در سال جاری 92 درصد کاهش یافته و به 110 میلیون دالر رسیده است و انتظار می رود این ضرر به طور گسترده بر اقتصاد کشور که در حال حاضر دچار مشکل شده است، تأثیر بگذارد.

سال گذشته، محصولات خشخاش تقریباً یک سوم از ارزش کل تولیدات کشاورزی در افغانستان، که تولید کننده پیشرو در جهان هستند، را به خود اختصاص دادند.

غاده ولی، مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت: «امروز، مردم افغانستان به کمک فوری بشردوستانه نیاز دارند… تا شوک درآمد از دست رفته را جذب کرده و جان افراد را نجات دهند.»

او در یک جلسه توجیهی درباره این گزارش گفت: (برای تمام تولیدات دیگر – پنبه، گندم – آنها به آب بسیار بیشتری نیاز دارند، در حالی که کشور «سه سال متوالی خشکسالی» را تجربه کرده است.)

اداره مواد مخدر وزارت داخله افغانستان گفت که “تا حدی” با برآوردهای گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و مواد مخدر سازمان ملل در مورد ساحات زیر کشت خشخاش موافق است.

اما سایر عناصر گزارش، مانند موارد مربوط به تولید تریاک و داده های اقتصادی-اجتماعی را رد کرد، زیرا آنها بر اساس بررسی های میدانی نبوده و در عوض بر تصاویر ماهواره ای و داده های سال های گذشته تکیه داشتند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x