سازمان ملل متحد: پاکستان نباید پناهجویان افغان را به زور اخراج کند

سازمان ملل متحد از پاکستان می خواهد که پناهجویان افغان را به صورت اجباری اخراج نکند.

فرحان حق معاون سخنگوی سرمنشی این سازمان، جمعه شب به رادیو آزادی گفت که از پاکستان به خاطر پناه دادن به پناهجویان افغان تحسین می کنند اما او تاکید کرد که هیچ پناهجو نباید به زور از کشوری اخراج شود.

” ما به این باور استیم که هیچ کشوری نباید پناهجویان و مردم را دوباره به کشور شان بدون خواست خود شان باز گرداند. در این مورد ما پالیسی داریم که بر اساس آن، پناهجویان تنها در صورتی می توانند به کشور شان باز گردند که خواست خود شان باشد و آنها احساس کنند که مصئون خواهند بود.”

فرحان حق افزود که از طریق کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان، نگرانی ها با مقام های پاکستانی نیز در میان گذاشته شده است.

بسیاری از پناهجویان افغان در پاکستان به این باور اند که بنابر تهدید های طالبان نمی توانند دو باره به افغانستان باز گردند.

شماری از آنها مقام ها و سربازان پیشین امنیتی، همکاران نهاد ها و نظامیان بین المللی، فعالان حقوق بشری، خبرنگاران و گروه های دیگر معرفی شده اند.

پیش از سازمان ملل متحد، وزارت خارجه ایالات متحده امریکا قویاً از پاکستان خواسته بود تا تصمیم در مورد اخراج اجباری پناهجویان افغان را لغو کند.

بسیاری از پناهجویان افغان به خاطر طی مراحل سند های شان در امریکا و کشور های دیگر، در اسلام آباد و سایر مناطق اینکشور به سر می برند.

فشار ها هم به صورت فزاینده بر آنها افزایش یافته که نگرانی های زیادی را به میان آورده است.

دیدبان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل هم از پاکستان خواسته اند تا جلو تصمیمش را در مورد اخراج اجباری پناهجویان بگیرد. به باور هر دو نهاد، اخراج اجباری پناهجویان افغان مغایر قوانین حقوق بشری است.

مقام های پاکستان تا ۳۱ اکتوبر، ده روز دیگر به پناهجویان افغان ضرب الاجل تعیین کرده اند تا به کشور شان باز گردند، در غیر آن اخراج خواهند شد.

به گفتۀ پاکستان، در حال حاضر یک میلیون و ۷۳۰ هزار پناهجوی غیر قانونی افغان در پاکستان زنده گی می کنند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان تخمین می کند که در حال حاضر حدود ۳.۷ میلیون پناهجوی افغان در پاکستان بسر می برند که حدود ۷۰۰ هزار تن شان پس از حاکمیت دو باره طالبان در اگست سال ۲۰۲۱، به آنکشور پناه برده اند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x