نهاد جهانی پاملرنه فعالیت‌اش را در افغانستان از سر می‌گیرد

نهاد پاملرنه در یک خبرنامه گفته است که فعالیت‌اش را در بخش بهداشت و تغذیه در افغانستان، از سر می‌گیرد.

این نهاد همچنان گفته است که وزارت صحت عامه حکومت سرپرست اجازه داده است تا کارمندان بانو در این نهاد به کارهای شان ادامه دهند.

خبرنامه این نهاد تاکید دارد که بانوان در پیش‌برد کار در نهاد پاملرنه نقش مهم دارند.

سازمان کی‌یرانترنشنل یا پاملرنه گفته است: «کارمندان زن بخش مهم نهاد ما استند و ما بی آنان نمی‌توانیم به گونه اصولی برای مردم افغانستان کمک‌رسانی کنیم بنابراین ما از این فرصت برای ازسرگیری فعالیت‌های بهداشتی و تغذیه با توجه به بحران بشری کنونی که در افغانستان جریان دارد، استقبال می‌کنیم.»

همزمان با این، سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که برای بانوان در بخش بهداشت محدودیت وضع نشده است و این نهادها بربنیاد تصمیم خودشان فعالیت‌ شان را متوقف کرده بودند.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی وزارت صحت عامه، می‌گوید: «در قدم نخست پرسونل که مربوط وزارت صحت می‌شود الحمدالله در کار آنها کدام مشکلی پیش نیامده است و کار و فعالیت‌های آنها جریان دارد و بعضی از نهادها به دلیل سوءتفاهم فعالیت‌های خود را متوقف کرده بود که در این مورد مجلس صورت گرفت و این نهادها دوباره کار شان را از سر گرفته‌اند.»

از سویی‌هم، شماری از آگاهان مسایل اقتصادی از حکومت سرپرست می‌خواهند که تعلیق کار بانوان را در تمامی عرصه‌ها لغو کند تا مشکل فقر در کشور کاهش یابد.

عبدالنصیر رشتیا، آگاه مسایل اقتصادی، به طلوع‌نیوز گفت: «اکثر بانوانی که در نهادهای مختلف حکومتی و غیرحکومتی مصروف کار بودند متاسفانه این‌ها نان‌آور فامیل شان هستند و در صورتی که این‌ها نتوانند کار کنند و نفقه فامیل خود را پیدا بکنند با مشکلات زیادی متاسفانه مواجه خواهند شد.»

شاکر یعقوبی، آگاه مسایل اقتصادی، می‌گوید: «بیشتر از این محدودیت و ممنوعیت سد راه نهادهای بین‌المللی ایجاد نشود تا از یک سو ما بتوانیم جلو فقر در کشور را بگیریم و از طرف دیگر بحران را تشدید نبخشیم.»

در همین حال، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد می‌گوید که پول‌های نقد که وارد افغانستان می‌شود، در بخش کمک‌های بشردوستانه هزینه می‌شوند.

استفانی ترمبلی، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفته است: «ما از این بودجه برای انجام کار سازمان ملل و در درجه اول برای ارایه کمک‌های بشردوستانه حیاتی به میلیون‌ها افغانی که به آن نیاز دارند، استفاده می‌کنیم.»

پس از صدور نامه وزارت اقتصاد در باره تعلیق کار بانوان در نهادهای غیرحکومتی، چهار نهاد فعالیت‌های شان را در افغانستان به حالت تعلیق درآوردند و از دو روز بدینسو دو سازمان بخشی از فعالیت‌های شان را از سر گرفته‌اند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x