وزیر خارجه ایران: ابتکار منطقه‌ای می‌تواند به حل مشکلات افغانستان کمک کند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، بر نقش اثرگذار ایران و پاکستان در تحولات منطقه و افغانستان، ابراز امیدواری کرده و می‌گوید که تداوم این رایزنی‌ها «به صلح و آرامش بیشتر در منطقه به‌ویژه افغانستان» کمک خواهد کرد.

بربنیاد گزارش خبرگزاری ایرنا، عبداللهیان این اظهارات را روز چهارشنبه، ۲۲ سنبله، در دیدارش با آصف علی خان درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان مطرح کرده است.

امیرعبداللهیان در این دیدار «بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌ای در چارچوب همسایه‌گان در راستای کمک به حل چالش‌های افغانستان» تاکید کرده است.

در این گزارش آمده است: «نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان روز دوشنبه هفته جاری، به هدف «رایزنی‌های دوجانبه و منطقه‌ای با ایران به‌ویژه بررسی تحولات افغانستان به تهران سفر کرد.»

این اولین سفر رسمی آصف درانی به ایران از زمان انتصاب وی به‌عنوان نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به شمار می‌رود.

آصف درانی، چندی پیش به کابل سفر کرد و با مقام‌های ارشد طالبان از جمله مولوی عبدالکبیر، معاون نخست‌وزیر این گروه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پاکستان و ایران از حضور گروه‌های «تروریستی» تحت حاکمیت طالبان در افغانستان نگران‌ هستند.

شاخه خراسان گروه داعش تهدید جدی برای منافع ایران و تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) تهدیدی برای پاکستان شمرده می‌شود.

هر دو کشور از طالبان خواسته‌اند که با این گروه‌ها که منافع آنان را تهدید می‌کند، برخورد جدی کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برخی از احزاب و گروه ها به جای اینکه از خود محافظت کنند، مشکلات خود را حل کنند و اقتصاد خود را بهبود بخشند، به دیگران مشوره میدهند، نگران ما هستند و دنیا را از ما می ترسانند. به آنها باید گفت به جای نصیحت کردن، مشکلات داخلی خود را حل کنند و اول غم خودشان را بخورند. افغان ها...
مشکلات و خطراتی را که او (آصف درانی) به افغانستان نسبت داد، در واقع امکان همه اینها از پاکستان دیده می شود. افغانستان اکنون یک کشور امن و با ثبات است که به جای اتکا به قرضه ها و کمک های کشورهای خارجی، با استفاده از منابع خود برای خودکفایی اقتصادی تلاش می کند.
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x