پاکستان و چین سه پروژه جدید کریدور مشابه CPEC را راه اندازی می کنند

براساس گزارشات منتشر شده پاکستان و چین قرار است در ماه نومبر سه کریدور جدید را علاوه بر کریدور اقتصادی چند میلیارد دالری تحت عنوان (CPEC) برای تقویت روابط دوجانبه، آغاز کنند.

به گزارش انترنشنال نیوز، راه اندازی رسمی این پروژه ها ممکن است در طول سفر ماه آینده شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به چین پس از دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور انجام شو.

در این گزارش آمده است که معین الحق سفیر پاکستان در چین اعلان کرد که این پروژه ها شامل کریدورهای صحی و دیجیتال می شود.

وی گفت: ما منبع مهمی برای کمک به چین در زمینه توسعه نرم افزار خواهیم بود. بنابراین ما با هم کار می کنیم تا مراکز آموزشی در پاکستان برای توسعه نرم افزار در زمینه های مختلف تکنالوژی معلوماتی راه اندازی کنیم.

روزنامه پاکستانی با استناد به منابع ناشناس عنوان داشت که کریدورهای جدید به منابع تقویت روابط پاکستان و چین تبدیل خواهد شد و پیوند ناگسستنی جدیدی از نزدیکی دو کشور ایجاد خواهد کرد.

پروژه CPEC که در سال 2015 راه اندازی شد، یک پروژه انکشافی چند میلیارد دالری است که منطقه خودمختار ایوغور سین کیانگ چین را به بندر استراتژیک گوادر پاکستان در دریای عرب متصل می کند.

در اوایل سال جاری، هند با پیشنهاد گسترش کریدور اقتصادی چین و پاکستان به افغانستان مخالفت کرده بود.

در این رابطه وزیر امور خارجه هند طی یادداشتی اظهار داشت که هر گونه اقداماتی از سوی هر طرف مستقیما حاکمیت و تمامیت ارضی هند را نقض کند، ذاتا غیرقانونی و غیر قابل قبول خواهند بود و هند با آن برخورد خواهد کرد.

موضع هند در مورد این پروژه ثابت و واضح بوده است. پروژه مذکور از بخش هایی از سرزمین های اتحادیه جامو و کشمیر و لداخ می گذرد که تحت حاکمیت پاکستان هستند که از نظر هند تجاوز به تمامیت ارضی این کشور است.

دولت هند همچنین گفته است که چنین ابتکاراتی باید براساس هنجارهای بین المللی شناخته شده جهانی باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x