پرنس هری: در طول ماموریتم در افغانستان ۲۵ تن را کشته ام

شهزاده هری یک تن از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا در کتاب نوشته شدهٔ خود اعتراف کرده است که ۲۵ تن افغان را با دستان خود کشته و از کشتن آنها لذت برده است. هیری همچنین گفته است که او این افراد را زمانی که در یک ماموریت نظامی در افغانستان بوده کشته و مانند دانه های شطرنج آنها را از مقابل خود دور کرده است.

وی افزود:« این چنین معلوماتی نبود که به آن افتخار کنم و نه باعث شرمندگی من شد. زمانی که من خودم را در میدان جنگ گرم و غرق در هیاهو دیدم، این ۲۵ تن را منحیث انسان فکر نکردم. آنها مهره های شطرنج بودند که از تخته حذف شدند. آدم‌های بد قبل از اینکه آدم‌های خوب را بکشند کشته می‌شوند.» اکنون واکنش های متفاوتی به این اعتراف شهزاده بریتانیایی نشان داده شده و او قاتل افغان ها، ناقض حقوق بشر و جنایتکار جنگی خوانده شده است.

افغان ها خواستار محاکمه هیری و دیگر افرادی هستند که در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده اند. تحلیلگران سیاسی می گویند که شهزاده هری باید در محکمه های بین المللی محاکمه شود زیرا او ۲۵ افغان بی گناه را کشته است. کمال ناصر اصولی، تحلیلگر سیاسی می گوید:« شهزاده هیری و همهٔ جنایتکاران جنگی افغانستان باید در محاکم بین المللی محاکمه شوند، این خواسته مردم افغانستان است، زیرا مردم بی گناه کشته شده اند.»

اکنون خواست ادارات و سازمان های بین المللی حقوق بشر این است که از شهزاده هیری بپرسند که به چه دلیلی ۲۵ تن افغان را کشته است. افغان‌ها می‌گویند که ادارات حقوق بشر در قبال افغان ها سیاست دو رویه دارند، آن‌ها از افغان‌ها به خاطر نقض حقوق بشر انتقاد می‌کنند، اما غربی‌های که جنایات بشری خود را اعتراف می‌کنند هنوز آزادند.

هاتف مختار، تحلیلگر سیاسی می گوید:« اعتراف شهزاده بریتانیا در مورد قتل مردم افغانستان جفا و خیانت بزرگ برای مردم افغانستان بوده است، اما اکنون سوال این است که دنیا تحت نام  حقوق بشر برای افغانستان چرا پالیسی دو رو دارد. آن سازمان ها و محاکم که در مورد حقوق بشر در جهان صحبت می کنند، آیا اکنون می توانند از این شهزاده بپرسند که به چه دلیل این ۲۵ افغان را کشته؟»

ا.ا اعتراف اخیر توسط شهزاده بریتانیایی بنام هیری مبنی بر اینکه در حین ماموریت خود در افغانستان ۲۵ افغان را کشته است، نشان می دهد که اینگونه جنایات تنها به هیری محدود نمی شود، بلکه هر کشور اشغالگر در کشور ما از این قبیل داستان جنایاتی دارد. بخش مطبوعاتی ا.ا نوشته است، متأسفانه دنیای غرب خود را مدافع حقوق بشر می داند، اما در عمل چنین اخلاق دارند.

افغان ها به عنوان یک ملت آزاد مسلمان هرگز اینگونه جنایات را فراموش نخواهند کرد و روحیه حفاظت از دین و کشور خود را همیشه زنده نگه می دارند. انس حقانی یکی از اعضای مهم ا.ا در پاسخ به شهزاده هیری گفته است، کسانی را که شما کشته اید مهره های شطرنج نبودند بلکه انسان بودند و جنایت شما در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

(شمشاد نیوز /9 جنوری 2023)

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x