افغانستان در آستانه فاجعه صحت روانی در دوران کودکی

افغانستان در آستانه یک فاجعه صحت روانی قرار دارد زیرا بحران اقتصادی و دهه‌ها درگیری تلفات خطرناکی بر سلامت روانی کودکان وارد می‌کند. سازمان حمایت از کودکان هشدار داده است که از هر چهار کودک و بزرگسال تنها یک نفر درمان مورد نیاز فوری خود را دریافت می کند، بسیاری از آنها ممکن است بهبود نیافته و با عواقب طولانی مدت مواجه شوند.

کودکان تحت فشارهای روحی و روانی فزاینده ای قرار دارند، زیرا آنها سنگینی بدتر شدن بحران در افغانستان را تحمل می کنند. بسیاری از آنها شب‌ها، گرسنه به خواب می‌روند، مکتب را رها می‌کنند تا برای خرج خانواده‌شان کار کنند، عزیزانشان را به دلیل کمبود مراقبت‌های بهداشتی از دست داده‌اند و امید بسیار کمی به آینده دارند.

تخمین زده می شود که حدود 4 میلیون و 460 هزار کودک و بزرگسال در افغانستان به صحت روانی و حمایت های روانی اجتماعی نیاز دارند، اما بر اساس داده های جدید تاکنون تنها 1 میلیون و 308 هزار و 661 نفر توانسته اند به خدمات و درمان دسترسی داشته باشند.

گزارش اخیر این سازمان همچنین نشان داد که از هر چهار دختر، یک دختر نشانه‌های افسردگی یا اضطراب را نشان می‌دهد، و دو سوم کودکان اظهار داشتند که احساسات منفی از جمله احساس نگرانی، غمگینی و عصبانیت بیشتر دارند.

اکثر کودکان و بزرگسالانی که به خدمات حمایت روانی اجتماعی نیاز دارند نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند زیرا این خدمات در مناطق زندگی آنها وجود ندارد. سیستم‌های مراقبت صحی و حمایت از کودکان افغانستان مدت‌هاست که با کمبود منابع مواجه بوده‌اند. خانواده ها همچنین برای پرداخت هزینه های درمان و هزینه حمل و نقل با مشکلات مواجه هستند.

اگرچه جنگ در افغانستان در سال گذشته کاهش یافته است، کودکان همچنان با خشونتی که در گذشته شاهد بوده اند – از جمله از دست دادن عزیزانشان – دست و پنجه نرم می کنند و همچنان در معرض حملات مرگباری هستند که دانش متعلمین و مراکز آموزشی را هدف قرار می دهند.

محدودیت‌های جدید اعمال‌شده از سوی طالبان بر سلامت روان کودکان به‌ویژه دختران تأثیر گذاشته است. محدودیت ها به این معنی است که بسیاری از دختران از مکتب، معاشرت و رفتن به پارک ها و خرید محروم شده اند. بحران اقتصادی همچنین برخی از دختران را مجبور به ازدواج زودهنگام کرده است زیرا والدین آنها برای تغذیه سایر فرزندان خانواده به پول نیاز دارند.

(سازمان حمایت از کودکان)
 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x