برای امریکا و جهان غرب مسلمانان انسان نیستند!

مایه تاسف است که اکثر مسلمانان جهان، از جمله افغان ها، نام امریکا و کشورهای غربی آن را در بحث حقوق بشر و بشردوستانه بر سر زبان ها دارند. امریکا بزرگترین کشور وحشی جهان، ضد بشر و ضد جهان اسلام است. من چندین نمونه مستند از وحشیگری امریکا و اینکه این کشور و کشورهای متحدش تروریست و قاتل هستند را ارائه می کنم.

جنگ کره: از سال 1950 تا 1953 جنگی بین کره شمالی و کره جنوبی در گرفت که در آن امریکا از کره جنوبی حمایت کرد. ایالات متحده در این جنگ 635000 پوند بمب بر روی کره شمالی پرتاب کرد. بر اساس تحقیقات یک روزنامه نگار امریکایی به نام ماکس فیشر و اطلاعات سازمان های بین المللی، در این مدت، امریکا 20 درصد از کل جمعیت کره شمالی را کشت و پس از آن به مدت 40 سال، 280 هزار نفر دیگر به دلیل بمباران ایالات متحده در کره شمالی آلوده شدند و مردند. به همین ترتیب، در جنگ کره، ایالات متحده 500 زن و کودک کره جنوبی را در بمباران ها کشت که آنها آن را یک عملیات سهوی نامیدند.

جنگ ویتنام: این جنگ ظاهراً بین ویتنام شمالی و جنوبی از سال 1955 تا 1975 بود که حدود 20 سال به طول انجامید. ایالات متحده در این جنگ مانند جنگ کره از ویتنام جنوبی حمایت کرد. به گفته بنجامین والنتینو، استاد تحقیقات و تحقیقات جنایات جنگی در دانشگاه دارتموث در ایالات متحده گفته، ایالات متحده 310000 غیرنظامی ویتنامی را در جنگ ویتنام کشته است. در این دوره نیروهای امریکایی هزاران زن ویتنامی را بدون ترس و سوال کشتند. در همین جنگ در ویتنام، گردانی از ارتش امریکا به نام عملیات اکسپرس سریع 7000 غیرنظامی ویتنامی را در یک روز به ضرب گلوله کشتند.

جنگ افغانستان 2001: بر اساس گزارش انستیتوت امریکایی صلح، در جنگ 20 ساله در افغانستان، نیروهای امریکایی 46319 غیرنظامی و بیگناه افغان از جمله زنان و کودکان را به شهادت رسانده و حدود 50000 تن دیگر را زخمی کرده اند. بر اساس گزارش برخی دیگر از سازمان های بین المللی، نیروهای امریکایی بیش از هفتاد هزار غیرنظامی افغان را در جنگ افغانستان کشته اند.

جنگ عراق 2003: بر اساس ارقام سازمان بهداشت خانواده عراق، 150000 غیرنظامی عراقی در تهاجم و جنگ توسط امریکایی ها کشته شدند و 460000 نفر به طور کلی توسط ایالات متحده در این دوره کشته شدند.

چهار مثال فوق نمونه های کلی چندین کشور بودند. در طول جنگ جهانی دوم، جنایات و قتل عام امریکا در ژاپن، جنگ صربستان و بوسنی، سوریه، لیبی و جنگ خلیج فارس دهها نمونه دیگر است که در آن سربازان امریکایی هزاران نفر را قتل عام کردند و به زنان تجاوز کردند.

ایالات متحده 28 درصد از بودجه سازمان ملل و بیش از 50 درصد از بودجه بسیاری از سازمان های بین المللی دیگر را تامین می کند. با این کار ایالات متحده توانسته است از جنایات خود به عنوان دفاع مشروع، اقدامات متقابل، حمایت از انسان دوستانه و حفظ منافع ملی امریکا نام ببرد. دردناک ترین مسئله این است که امریکا به نام دفاع از حقوق بشر و در چارچوب دموکراسی غربی دست به این همه جنایت و قتل می زند.

بر اساس گزارش کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در مدت تقریباً دو سال از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین؛ 9614 شهروند اوکراینی کشته شده اند، اما اسرائیل در کمتر از یک ماه با حمایت صریح امریکا، 7303 فلسطینی بی گناه و غیرنظامی را به شهادت رساند که بیش از نیمی از آنها زن و کودک هستند.

موضوع مهم دیگر در اینجا این است که سازمان های بین المللی تحت نفوذ مستقیم امریکا مانند سازمان ملل عمدا تلفات زیادی را در جنگ روسیه و اوکراین نشان می دهند تا روسیه در مورد جنایات جنگی با مشکل و تحریم مواجه شود. و از سوی دیگر جنایات اسرائیل در فلسطین را سرپوش می گذارند و شامل کشته ها و تلفات غیرنظامیان در ارتش می شوند.

وقتی روسیه با در نظر گرفتن منافع ملی خود نمی خواهد امریکا و کشورهای عضو ناتو با او و همسایگانش همراهی کنند، امریکا و کشورهای حامی آن با حمایت از اوکراین علیه روسیه و هرگونه فشار بر روسیه متحد می شوند و تحریم های بین المللی را اعمال می کنند. سپس وقتی فلسطینی ها به طور مشروع از اماکن مقدس، اقامتگاه ها و سرزمین خود دفاع کنند. ایالات متحده آنها را تروریزم خوانده و از زمین و هوا آنها را به طرز وحشیانه ای می کشد.

و در این بین سازمان های بین المللی در راستای منافع کشورهای بزرگ وجود دارند و از منافع آنها محافظت می کنند. سازمان ملل خود بهترین و بزرگترین نهاد برای مشروعیت بخشیدن به سیاست های امریکاست. هر کشور و گروهی بر خلاف منافع امریکا ضد بشری، تروریستی و جنایتکار خواهد بود، اما هر جنایت امریکا به نام انسان دوستانه و دفاع مشروع توجیه می شود.

( روهی / ۲۹ اکتوبر ۲۰۲۳)

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x