ربودن نوازد افغان توسط نظامی امریکایی

یک زوج افغان که به عنوان پناهنده وارد ایالات متحده شده اند، از یک تفنگدار آمریکایی و همسرش به اتهام ربودن دختر بچه شان در دادگاه فدرال شکایت کرده اند.

این نوزاد دو سال قبل پس از کشته شدن پدر و مادر و پنج خواهر و برادرش در جریان حمله ارتش آمریکا از زیر آوار بیرون کشیده شده بود. پس از ماه‌ها معالجه در یک شفاخانه نظامی ایالات متحده در افغانستان، او برای زندگی با یک زوج افغان که به تازگی ازدواج کرده بودند، به امریکا برده شد که توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و مقامات افغان به عنوان بستگان او شناسایی شده بود.

اما سوابق دادگاه نشان می‌دهد بدون اینکه این زوج بدانند، وکیل تفنگداران دریایی ایالات متحده در افغانستان در حالی که او هنوز در شفاخانه بود از وجود نوزاد مطلع شد. با بازگشت همسرش به خانه در ویرجینیا، او احساس ناچاری کرد تا کودک افغان را به فرزندی قبول کند و آن را با انجام رسومات و تشریفات، مسیحی نمود.

این دختر کوچک که اکنون 3 و نیم ساله است، خود را در میان یک جنجال پرمخاطره از حداقل چهار دوسیه قضایی پیدا کرده است. داستان این مصیبت در وزارتخانه های دفاع، دادگستری و امور خارجه ایالات متحده کشیده شده است، که قبلاً استدلال کرده بودند که تلاش برای دور کردن یک شهروند یک کشور دیگر می تواند به طور قابل توجهی به روابط نظامی و خارجی آسیب برساند. تفنگداران دریایی ایالات متحده و مقامات فدرال در مورد این موضوع اظهار نظری نکردند.

خانواده افغان از دادگاه خواسته اند که هویت آنها را به دلیل نگرانی برای خانواده شان در افغانستان حفظ کند و آنها پذیرفتند که به شرط ناشناس ماندن با انها در ارتباط باشند.

در حالی که مقامات به دنبال بستگان افغان او بودند، جاشوا مست، وکیل دادگستری به نمایندگی از برادرش ریچارد مست، به قاضی دادگاه ایالتی ویرجینیا گفت که این نوزاد یک “یتیم جنگی بدون وطن” است، سوابق نشان می دهد: آنها به قاضی اطمینان دادند که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان خودش قصد داشت ظرف چند روز معافیت از این مسئله را امضا کند. قاضی ایالتی موافقت کرد و به جاشوا و همسرش استفانی مست حضانت را اعطا کرد و از آنها به عنوان قیم کودک نام برد.

این معافیت هرگز به دست نیامد و دستیار غنی در اوایل این ماه خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که هیچ سابقه بحثی در این مورد وجود ندارد. وی همچنین گفت که چنین درخواستی باید از طریق دادگاه انجام شود که این اتفاق نیفتاد. در نهایت، قوانین اسلامی غیرمسلمانان را از فرزندخواندگی در افغانستان منع می کند.

این زوج افغان که می گویند نمی دانستند در دادگاه های ایالات متحده چه می گذرد با دیدن نوزاد 7 ماهه از خوشحالی گریستند.

مرد جوان افغان گفت: فکر نمی‌کردیم که او زنده نزد خانواده‌اش بازگردد. “این بهترین روز زندگی ما بود.”این زوج افغان می گویند که دو سال در کنار یکدیگر زندگی کردند.

همه چیز تابستان گذشته زمانی که ایالات متحده خروج آشفته وار خود از افغانستان را آغاز کرد تغییر کرد. اسناد نشان می‌دهد که در میان خشونت و بی‌ثباتی در کشور، مست به زوج و دختر کوچکشان پیشنهاد داد که به ایالات متحده منتقل شوند. آنها او را به پیشنهاد او قبول کردند.

هنگامی که افغان‌های خسته به فرودگاه واشنگتن دی سی رسیدند، در دادگاه ادعا می‌کنند که مست آنها را از لاین ورود افراد خارجی خارج کرده و به سمت یک نظامی امریکایی مربوط به فرودگاه هدایت کرده است. این زوج گفتند وقتی مست برای کودک پاسپورت افغانستانی گرفته بود، تعجب کردند. اما این نام خانوادگی چاپ شده روی پاسپورت بود که روی آنها اب یخی انداخت: مست

آنها نمی دانستند، اما به زودی بچه خود را از دست می دادند. تنها چند روز بعد، هنگامی که این زوج افغان روند اسکان مجدد خود را در پایگاه گارد ملی ارتش فورت پیکت آغاز کردند، ادعا کردند که مست با آنها روبرو شده و دختر کوچکشان را که در آن زمان 2 و نیم ساله بود، برد و از آنجا خارج شد.

خانواده مست در جلسات دادگاه اصرار دارند که والدین قانونی او هستند و برای محافظت از او “به طرز تحسین برانگیزی” عمل کردند. آنها از یک قاضی خواسته اند که این شکایت را رد کند، زیرا این زوج افغان “والدین قانونی او نیستند.” وکیل مست در مورد اینکه آیا زوج افغان حتی با نوزاد خویشاوندی داشتند یا خیر، تردید دارد.

(دیپلمات)
 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x