حمایت امریکا از اسرائیل مبتنی بر عقیده و ایمان است

امروز بار دیگر یهودیان بی رحم و وحشی وحشیت خود و نسل کشی مسلمانان فلسطین را به نمایش گذاشتند که اکثر حاکمان مسلمان در برابر آن سکوت کرده اند. بسیاری از کشور های کفار با سرپرستی امریکا از اسرائیل با چشم سفیدی حمایت میکنند.

امریکا نه تنها در حال حاضر به شدت از آن حمایت می کند، بلکه نزدیک به یک قرن است که در تاریخ ایالات متحده، اسرائیل بیشترین منافع اقتصادی، نظامی و سیاسی را دریافت کرده است، تنها از نظر سیاسی، از سال 1972 تا 2021، ایالات متحده تقریباً 53 بار وتو را به نفع اسرائیل کرده است. که در طول این سالها تا این اندازه به نفع دیگر اعضای شورا وتو نشده است.

اما سوال اینجاست که چرا امریکا به این شکل افراطی از اسرائیل حمایت می کند؟

برخی از سیاستمداران در خاورمیانه اسرائیل را شریک استراتژیک ایالات متحده می دانند که از منافع ایالات متحده دفاع و محافظت می کند. به همین دلیل است که امریکا به شدت از آن حمایت می کند.

برخی معتقدند یکی از عوامل اصلی حمایت امریکا از اسرائیل، یهودیان ثروتمند امریکایی هستند. اما اگر تاریخ و مذهب امریکایی ها را عمیقا مطالعه کنیم. بنابراین به این نتیجه می رسیم که حمایت امریکا از اسرائیل مبتنی بر ایمان است.

بخش بزرگی از جمعیت امریکا را (مسیحیان انجیلی) تشکیل می‌دهند که به آنها (مسیحیان صهیونیست) نیز گفته می‌شود، آنها حفاظت از اسرائیل را ضروری و واجب می‌دانند و آن را مسئولیتی از جانب خداوند می‌دانند. به همین دلیل است که آنها در حمایت خود بسیار افراطی هستند.

در پایان قرن شانزدهم، گروهی از مسیحیان متاثر از فلسفه یونان معتقد بودند که خداوند (خوشبختی) را در این دنیا به انسان می‌دهد و نزدیکی به خوشبختی از نظر آنها حکومت هزار ساله عیسی و پیروانش بر تمام جهان است؛ از این رو، کسب این سعادت و فراهم آوردن زمینه آن را وظیفه همه کسانی که به مسیح ایمان دارند، میدانند. این گروه از مسیحیان بعدها به انجیلی معروف شدند.

بر اساس پیشگویی های مسیحیان انجیلی، آرماگدون برای پادشاهی (هزار ساله) آنها بسیار مهم و مرکزی است و در نزدیکی المقدس رخ می دهد، بنابراین مسیحیان انجیلی معتقدند که وقوع (آرماگدون) اساسی ترین و مهمترین شرط برای بازگشت مسیح است.

اولین نشانه ظهور آخرالزمان (بازگشت مسیح) بازگشت یهودیان به سرزمین مقدس (فلسطین) است و یکی از وظایف اصلی مسیحیان پارسا برگرداندن یهودیان به سرزمین مقدس است. آنها باید کمک کنند که یهودی ها آنجا مستقر شوند؛ چه مالی باشد چه شخصی، چه سیاسی و چه اجتماعی.

مسیحیان انجیلی می گویند: “حمایت از اسرائیل وظیفه خدادادی آنهاست. وظیفه ای که اگر به خوبی انجام شود به جنگ هارماگدون ختم شده و منجر به بازگشت مسیح می شود.”

امروزه مسیحیان انجیلی در امریکا تقریباً (47000) کلیسا دارند، جمعیت آنها (90 تا 100) میلیون نفر است و این تعداد تقریباً به (26 درصد) رای دهندگان امریکایی می رسد که در واقع در انتخابات هستند. این رقم بزرگی است. سیاستمداران امریکایی، از رئیس جمهور گرفته تا اعضای کنگره و حتی در سطح استانی، همگی در تلاش هستند تا رای و کمک مالی آنها را به دست آورند.

یکی از فعال ترین و محبوب ترین رهبران این گروه انجیلی بیلی گراهام است که تقریباً رهبر مذهبی تمام 33 رئیس جمهور امریکا از ترومن (1948) تا ترامپ بود که تأثیر مستقیمی بر سیاست خارجی امریکا داشت.

حال با نگاهی به اعتقادات مسیحیان صهیونیست باید به این نتیجه رسید که حمایت امریکا از اسرائیل مبتنی بر اعتقادات مذهبی و صلیبی است و این نیز یک سلسله جنگ های صلیبی است که همچنان ادامه دارد.

بحث در مورد ایمان؛ بنابراین منطق و استدلال و تظاهرات و فشار سیاسی در آنجا کارساز نیست زیرا ایمان تنها با ایمان شکسته می شود و امروز بدون جهاد با مسلمانان هیچ راهی برای دفع اسرائیل وجود ندارد و هیچ چیز دیگر هم نتیجه ای نخواهد داشت.

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که یهودیان صهیونیست نیز منتظر مسیح خود (دجال) هستند و همچنین آرزوی تسخیر و حکومت بر تمام جهان را دارند، اگرچه مفهوم مسیح یا منجی بین یهودیان صهیونیست و مسیحیان متفاوت است، اما شرایط آمدن یکسان است؛ برای همین الان هر دو دست به دست هم داده اند و به قلب امت اسلامی حمله می کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x