خلاصه صحبت های ملا برادر اخوند معاون سیاسی گروه طالبان در نشست مسکو

در ابتدا به همه شرکت کنندگان در این نشست خوش امدید می گویم. از مقامات کشور روسیه برای تلاش هایشان در حل مسئله افغانستان و ایجاد چنین نشستی تشکری می کنم. همچنین از سایر کشورها تشکری می کنم.

حاضرین عزیز، همه شما بخوبی می دانید که کشور عزیزمان دهه هاست که با سختی های زیادی روبرو بوده و هر افغان می خواهد که از این وضعیت خارج شود.

امارات اسلامی افغانستان تقریباً ۲۷ سال پیش وقتی اوضاع کشور بسیار متشنج و اوضاع به گونه ای به وجود آمد که نه جان مردم امن بود، نه ناموس و نه مال آنها، کشور عملاً به سمت تجزیه شدن پیش می رفت.

در مدت زمان کوتاهی با ورود مجاهدین امارت اسلامی به بیشتر ولایات کشور، اوضاع عادی شد و مردم نفس راحتی کشیدند. امارت اسلامی مانند گذشته اماده است تا کشور را از بدبختی نجات دهد.

وقتی حادثه ۱۱ سپتمبر اتفاق افتاد، ایالات متحده یک سری تهدیدات را آغاز کرد، امارت اسلامی در همان زمان پیشنهاد مذاکره برای حل مسئله را داد، اما هیچ کس گوش نکرد. تا اینکه ایالات متحده و متحدانش به ناحق به کشور عزیزمان و ملت مظلوم ما حمله کردند.

پس از ۱۸ ماه مذاکره پی هم، طولانی و عمیق، سرانجام توافق نامه ای در ۲۹ فبروری با نمایندگان جامعه بین المللی امضا شد که شامل موارد مهم بوده است. بر اساس این توافقنامه، تمام نیروهای خارجی شش ماه دیگر افغانستان را ترک می کنند که اکنون نزدیک است و خاک افغانستان علیه کسی استفاده نخواهد شد – ۶ هزار زندانی آزاد می شوند و مذاکرات بین الافغانی انجام می شود. در نتیجه، یک نظام اسلامی جدید ظهور خواهد کرد و بالای آتش بس دائمی توافق می شود.

در این توافق نامه، مسئولیت های طرفین به وضوح مشخص شده است، امارت اسلامی تعهدات خود را به طور كامل نشان داده و طرف مقابل نیز اجرای كامل تعهدات خود را می طلبد.

من اطمینان دارم که اگر تمام مفاد توافق نامه به درستی اجرا شود، مشکلات افغانستان به طور کامل حل خواهد شد.

امارت اسلامی افغانستان بر اساس این توافقنامه فعالیت های خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

برعکس، طرف مقابل به وعده ها و تعهدات خود عمل نکرده است، از زمان امضای توافق نامه بیش از هزار مورد تخلف مرتکب شده است!

ما می خواهیم یک نظام اسلامی فراگیر افغانستانی داشته باشیم که بتواند از مردم نمایندگی کند، برای مشکلات موجود راه حل پیدا شود و برای رفاه مردم و ثبات کشور کار کند.

مسئله مواد مخدر یک مشکل جهانی است، نظام اینده افغانستان مسئولیت خود را به گونه ای انجام خواهد داد که برای مردم و کشورهای منطقه و فرامنطقه ای خوب باشد.
ما در امور کسی دخالت نخواهیم کرد و اجازه نمی دهیم که کسی در امورات کشورمان دخالت کند.

سرانجام، می خواهم بگویم که ما یک حکومت اسلامی فراگیر افغانستانی را در کشورمان می خواهیم تا هم بتوانیم در صلح زندگی کنیم و هم منطقه و هم کشورهای همسایه از افغانستان راضی باشند. ارزش ها، استقلال و منافع ملی جز اساسات ما هستند، افغان ها باید برای حل مشکلات، به خودشان واگذاشته شوند.
(الاماره)
۲۰۲۱/۱۸/۳

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x