طالبان زنان را از فعالیت به عنوان امدادگر در افغانستان منع می کنند

خانم هدر بار از سازمان دیده بان حقوق بشر به یک خبرگزاری محلی گفت: “محدودیت های شدید طالبان بر زنان امدادگر مانع از رسیدن کمک های حیاتی به افغان ها، به ویژه زنان، دختران و زنان سرپرست خانوار می شود!”

به گفته دیده بان حقوق بشر، طالبان زنان افغان را از عملکرد به عنوان امدادگر منع کرده اند. به نظر می‌رسد که طالبان ثابت می‌کنند که قصد ندارند حقوق زنان در جامعه را به آنها بدهند!

به گزارش طلوع نیوز، تنها سه ولایت از ۳۴ ولایت به طور رسمی به کارکنان زن اجازه فعالیت دادند. این سند که توسط دیده‌بان حقوق بشر بررسی شده است نشان می‌دهد که تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، مقامات طالبان تنها در سه ولایت یک توافق نامه کتبی ارائه کرده‌اند که بدون قید و شرط به امدادگران زن اجازه می‌دهد تا وظایف خود را انجام دهند!

گزارش طلوع نیوز می‌افزاید: “در بیش از نیمی از کشور، زنان مددکار با محدودیت‌های شدیدی مواجه هستند، مانند الزامات لازم برای اسکورت مرد خانواده در حین انجام کارشان که انجام موثر کار را برای آنها دشوار یا غیرممکن می‌کند!”

این کانال خبری به نقل از زرقا یفتلی مدافع حقوق زنان گفت: “این امر باعث محرومیت زنان و کودکانی که در ولایات دور به شدت نیازمند هستند می شود و این مسئله بحران را تشدید می کند!”

فعالان حقوق بشری معتقدند که امارات اسلامی (طالبان) باید با سازمان ملل متحد در افغانستان همکاری کند تا به رسمیت شناخته شود و سازمان ملل متحد به کمک های خود به مردم ادامه دهد!
زی نیوز
۲۰۲۱/۶/۱۱

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x