فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ: روند امدادرسانی در افغانستان به بازنگری عاجل نیاز دارد

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و جمعیت هلال‌ احمر حکومت طالبان با توجه به بدترشدن وضعیت بشری در افغانستان، خواستار بازنگری فوری در روند مدیریت امدادرسانی در این کشور شده اند.

این فدراسیون روز جمعه سوم می (۱۴ ثور) با نشر گزارشی گفت که بدون بررسی عمیق روند کمک‌های بشردوستانه، حذف ریشه‌های بحران دوامدار در افغانستان امکان‌پذیر نخواهد بود.

فدراسیون صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر افغانستان تحت کنترل طالبان، به منظور مدیریت امور بشری خواستار سازماندهی مجدد کمک‌های بشردوستانه در افغانستان شده است.

این دو نهاد این درخواست را در نشست جمعیت هلال احمر افغانستان و جمعیت هلال احمر قطر در دوحه پایتخت قطر ارایه کرده اند. قرار است که در این نشست نمایندگان جمعیت هلال احمر بریتانیا، کانادا، دنمارک، فنلند، آلمان، ایتالیا، جاپان، کویت، ناروی، سویدن، سنگاپور، ترکیه و هانگ کانگ نیز حضور یابند.

در اعلامیه مشترک این دو نهاد به نقل از مطیع الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر حکومت طالبان آمده است: “جامعه یکی پس از دیگری با بحران مواجه است. در حالی که سطح تاب‌آوری آنها زیر صفر است و از استفاده از مکانیزم‌های مقابله خسته شده‌ اند، از همکاران محترم خود می‌خواهیم نگاهی بلندمدت داشته باشند و به طور مستمر روی ظرفیت‌ها، مردم و سیستم افغانستان سرمایه‌گذاری کنند تا ریشه‌های بحران را از بین ببرند”.

الکساندر متیو، رییس بخش آسیا و پسفیک در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر، گفته است که نیازهای بیش از ۲۴ میلیون نفر در افغانستان نه تنها بسیار گسترده است،‌ بلکه با هم مرتبط اند.

او گفت: “بسیاری از آنها [نیازها] به دلیل ترکیبی از تاثیرات طولانی مدت چندین دهه درگیری، شوک‌های اقلیمی و یک بحران عمیق اقتصادی ایجاد شده اند. منابع کشور گسترده است، اما ظرفیت‌ها وجود دارد و مهم است که راه‌حل‌هایی برای رفع ریشه‌های همه این نیازها جستجو شود.”

الکساندر متیو، اخیراً از برنامه‌های تغییر زندگی زنان و کودکان در کابل و قندهار که توسط جمعیت هلال احمر افغانستان تطبیق می‌شود، بازدید کرده است.

به گفتۀ وی، با توجه به دسترسی محدود مردم به آموزش و کار، نیاز است که بر جوانان، آموزش حرفه‌ای و مسلکی و سایر فرصت‌هایی که اعتماد و امید را در افراد تقویت می‌کند، تمرکز شود.

بررسی فوری روند کمک‌های بشردوستانه در افغانستان در حالی مطرح شده است که کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان کاهش یافته است و سازمان ملل متحد در سال جاری ۳.۰۶ میلیارد دالر بودجه مورد نیاز برای برنامه‌های امدادرسیانی در افغانستان، تنها شش درصد آن را تا ماه اپریل دریافت کرده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x