نگرانی عمیق اداره حقوق بشر ملل متحد از نقض فاحش حقوق بشر و انسان دوستانه در فلسطین

نماینده عالی سازمان ملل در بخش حقوق بشر
جناب اقای واکر ترک

ما گروهای غیر دولتی و جوامع مردمی نگرانی عمیق خود را نسبت به نقض فاحش حقوق بشر و انسان دوستانه در راستای بین الملل که از 7 دهه در جریان بوده است اعلام میداریم. با تصرف او پی تی از سال 1967 ، بسیاری از مناطق اشغال شده تبدیل به مناطق مسکونی شده و مردم بومی فلسطین را بیجا کرده است و همچنان جمعیت شناسی این منطقه را تغییر داده است. سواستفاده از قدرت علیه غیرنظامیان از جمله حملات سراسری در سالهای اخیر تنها بخشی از نقض حقوقیست که سربازان اسرائیلی مرتکب شده اند.

بعلاوه استمرار دائم، اشغال غیرقانونی و بی اعتنائی نسبت به تعهدات بشری، بنا به گزارشات مختلف، شهرک سازی، خشونت همگانی شهرک نشینان و اتخاذ قوانین و دستورات، افزایش یافته و شاهد فقدان مسئولیت پذیری از اسرائیل میباشیم.

در ادامه ی حملات و یورش های نیرو های اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان به شهرها، مراکز شهر و روستا ها در فلسطین، غیرنظامیان و کودکان بگونه ادامه دار و پیوسته کشته میشوند. در روزهای اخیر جهانیان از نقض فاحش قوانین توسط اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین شوکه و وحشت زده شده اند. اکنون میخواهیم توجه شما را به چندی از موارد نقض فاحش حقوق فلسطینیان جلب کنیم.

همانطور که نماینده ویژه ی دبیرکل سازمان ملل در بخش کودکان و درگیری های مسلحانه در گزارش اخیر خود بیان کرد: کشتن، معلول کردن، حمله به بیمارستان ها و مدارس همچنان گروگان گیری از جملهموارد نقض فاحش علیه کودکان است همانطور که استفاده و استخدام اطفال طبق قوانین بین الملل ممنوع است. تاهنوز در تجاوزات اخیر و حملات به خانه ها و مدارس و شفاخانه ها بخصوص بیمارستان معمدانی بیش از 7111 نفر کشته و سبب ضرر رساندن به فامیل های شان شد.

بر اساس ماده 52 قانون لاحه حمله از هر طریقی به شهرها، خانه ها و روستا ها و ساختمان های بی دفاع را ممنوع است. همچنین بر اساس اساسنامه دیوان کیفری بین الملل حمله به غیرنظامیان که در خصومت ها نقشی ندارند، براساس قوانین حملات مسلحانه بین المللی جنایت جنگی محسوب میشود. براساس گزارش های وزارت صحت فلسطین به تاریخ (2 نومبر 2023) تعداد کشته شدگان غزه و کرانه باختری از زمان اغاز تجاوز به 10000 نفر از جمله 2400 زن و تعداد مجروح شدگان به 32000 نفر رسیده است.

استفاده از بمب های شیمیایی بر اساس قوانین حملات مسلحانه بین المللی و یکسری تعهدات مانند: بیانیه لاحه راجع به ممنوعیت استفاده از بمب های خفه کننده، معاهده ژنو، عهد نامه سلاحهای های شیمیایی و اساسنامه دادگاه کیفری. همچنان این محدودیت ها روی یکسری سلاحهای دیگر هم وضع شده است. ضمنا، اسرائیل دست به استفاده از
فسفور سفید زده است که کاملا غیرقانونی بوده چراکه استفاده و انفجار ان در هوا باعث سوختن خانه ها و اسیب رساندن فاحش به غیرنظامیان میشود.

خبرنگاران غیرنظامی که در عملیات های حرفه ایی در مناطق درگیری های مسلحانه حضور دارند تا زمانیکه در خصومت ها بطور مستقیم دخالت نداشته باشند باید مورد احترام و حفاظت قرار گیرند اما در حملات هوایی اسرائیل در غزه 41 خبرنگار کشته و دو خبرنگار ناپدید شده اند.

اینها یک بخش کوچکی از اتفاقات او پی تی بود. ما از شما به حیث نماینده عالی سازمان ملل در بخش حقوق بشر خواهانیم تا صدای ما و فلیسطینیان را به مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت و دبیرکل این سازمان برسانید تا بر پیاده سازی قطعنامه مشروعیت بین المللی راجب به مردم فلسطین کار صورت گیرد.

سازمان ملل باید تمام اقدامات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که تمام اقداماتی که به عنوان مجازات دسته جمعی مردم فلسطین تلقی میشود، فورا متوقف میشود. همچنان تاکید بر مسئولیت غیرقابل انکار)مسلم( سازمان ملل در قبال مردم فلسطین تا زمانی که راه حلی همه جانبه در تمامی بخش ها یافت شود تا پایان اشغال گری را تضمین کند و مردم فلسطین را قادر سازد تا از تمامی حقوق خود از جمله حق بازگشت، تعیین سرنوشت و استقرار دولت مستقل در خاک ملی شان انجام بشود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x