پاکستان به دنبال استفاده از سازمان ملل به عنوان اهرم فشار بالای طالبان افغانستان برای مهار تحریک طالبان پاکستان

براساس گزارش رسانه اکسپرس تریبون دیپلمات ارشد پاکستانی به شورای امنیت ملل متحد گفته است که علیرغم وعده ها، دولت طالبان برای توقف حملات تروریستی فرامرزی توسط تحریک طالبان پاکستان که منجر به تلفات غیرنظامی و نظامی شده بیشماری شده اند، «قاطعانه» عمل نکرده است.

سفیر منیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در ملل متحد، در نشستی در مورد وضعیت افغانستان اظهار داشته که: «بالاترین اولویت برای جامعه جهانی همچنین برای همسایگان و برای خود افغانستان، از بین بردن تروریسم در داخل و از سمت افغانستان است.

او گفت که پاکستان بارها به طالبان – در سطوح بسیار بلندمرتبه – گفته است که برای پایان دادن به حملات تحریک طالبان پاکستان، خلع سلاح جنگجویان آن، دستگیری و تحویل جنگجویان این گروه تروریستی به پاکستان، قاطعانه عمل کنند.

وی افزود: متأسفانه علیرغم وعده‌ها، هیچ اقدام معناداری تاکنون انجام نشده است. پناهگاه های امن تحریک طالبان پاکستان در نزدیکی مرزهای پاکستان باقی مانده است. این نماينده پاكستاني به شوراي 15 نفره حاضر در جلسه گفت: حملات فرامرزی از سوی آنها همچنان ادامه داشته است.

آنها مصون از مجازات هستند و به شدت تهدیدی جدی و مستقیم برای همه همسایگان افغانستان و همچنین جامعه بین المللی است.

بنابراین، سفیر اکرم از شورای امنیت خواست تا از حکومت طالبان بخواهد که روابط خود را با تحریک طالبان پاکستان و همکارانش قطع کند. آنها را از انجام حملات فرامرزی علیه پاکستان بازدارد. تروریست های تحریک طالبان پاکستان را خلع سلاح کنند و رهبری تحریک طالبان پاکستان را دستگیر نمایند و به پاکستان تحویل دهند. او گفت که پاکستان همواره از تعامل پایدار با مقامات سرپرست افغانستان برای عادی سازی وضعیت در آن کشور حمایت کرده است.

سفیر اکرم ضمن استقبال از تصمیم اعلام شده طالبان برای شرکت در نشست آتی تحت حمایت ملل متحد در دوحه، بر نیاز جامعه بین المللی و دولت موقت افغانستان به “روشن بودن اهداف کلی که به دنبال آن هستند” تاکید کرد. وی افزود: “تا زمانی که ندانیم به کجا می رویم، هرگز به آنجا نخواهیم رسید.”

نماینده پاکستان به نوبه خود اظهار داشته که جامعه جهانی موظف است به 23 میلیون تن از مردم افغانستان که به مساعدت های فوری نیاز دارند کمک کند و اقدامات کافی را برای تقویت اقتصاد افغانستان از جمله احیای نظام بانکی این کشور و احیای فعالیت های تجاری اتخاذ نمایند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برخی از احزاب و گروه ها به جای اینکه از خود محافظت کنند، مشکلات خود را حل کنند و اقتصاد خود را بهبود بخشند، به دیگران مشوره میدهند، نگران ما هستند و دنیا را از ما می ترسانند. به آنها باید گفت به جای نصیحت کردن، مشکلات داخلی خود را حل کنند و اول غم خودشان را بخورند. افغان ها...
مشکلات و خطراتی را که او (آصف درانی) به افغانستان نسبت داد، در واقع امکان همه اینها از پاکستان دیده می شود. افغانستان اکنون یک کشور امن و با ثبات است که به جای اتکا به قرضه ها و کمک های کشورهای خارجی، با استفاده از منابع خود برای خودکفایی اقتصادی تلاش می کند.
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x