آیا پاکستان واقعا با تروریزم مبارزه میکند یا جهان را فریب میدهد؟

محققان می گویند اگرچه پاکستان تحت فشارهای بین المللی علیه رهبران گروه مذهبی افراطی غیرقانونی لشکر طیبه اقدام کرده است، اما این اقدامات تلاشی برای فریب جهان است.

گزارش سالانه ایالات متحده در مورد تروریسم بیان می کند که پاکستان اقداماتی را برای محدود کردن تأمین مالی تروریسم و   گروه های شبه نظامی ضد هند در سال 2020 انجام داده است، اما می گوید که امسال شاهد استفاده از خاک پاکستان توسط گروه های ضد افغانی و ضد هندی مانند شبکه حقانی، لشکر طیبه، جیش محمد، بودیم.

شبکه حقانی که نزدیک به پاکستان تلقی می شود، اکنون بخشی از حکومت طالبان در افغانستان است و برخی از رهبران آن در فهرست تروریست های ممنوعه سازمان ملل قرار گرفته اند.

داکتر حسن عسکری، محقق تروریزم، به رادیو دیوه گفت که گزارش آمریکا نمایشی از نارضایتی است.

او می‌گوید که واقعیت روی زمین این است که در چند سال گذشته میزان تروریزم در پاکستان ۸۰ درصد کاهش یافته است، اما او می‌گوید که خطر تروریسم هنوز پایان نیافته است.

به گفته عسگری، اگر وضعیت افغانستان بدتر شود و فقر و گرسنگی افزایش یابد، افراط گرایی و تروریزم در منطقه بیشتر خواهد شد.

پس از یک ماه آتش بس بین دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان (TTP)، این گروه بار دیگر حملات تروریستی خود را در پاکستان افزایش داده است.

منصور خان، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات فتا در اسلام آباد، به رادیو دیوه گفت که دولت آمریکا گفته است که به حملات پهپادی علیه تحریک طالبان پاکستان، داعش و القاعده ادامه خواهد داد.

او می گوید که گروه های ضد هند در ابتدا در پاکستان مورد حمایت قرار می گرفتند و به عنوان آزاد کنندگان کشمیر تحت کنترل هند در نظر گرفته می شدند، اما اکنون این روند تغییر کرده است.

آقای نافع، یکی از اعضای مرکز غیردولتی تحقیقات و مطالعات امنیتی ستیدز، گفت که گزارش ایالات متحده در مورد تروریسم مربوط به یک سال قبل است و حال بسیاری چیزها تغییر کرده است.

او می گوید که تحت فشارهای بین المللی بر اساس قانون تامین مالی تروریسم علیه رهبر جماعت الدعوه حافظ سعید اقداماتی صورت گرفته است، اما می گوید این اقدام پاکستان فقط برای فریب دادن جهان است.
(طلوع افغان)
۲۰۲۱/۱۷/۱۲

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x