توافقاتی بین نمایندگان امارت اسلامی و هیات جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مهم صورت گرفت.

 جلسه ای بین نمایندگان امارت اسلامی و هیات جمهوری اسلامی ایران در روز دوشنبه ۵ اکتبر ۲۰۲۱ با هدف تقویت روابط اقتصادی و ارائه امکانات لازم برای مسائل تجاری بین دو کشور برگزار شد.

موارد زیر مورد میان طرفین توافق صورت گرفت:

  موافقت شد که ساعات کار به منظور تسهیل جریان صادرات و واردات در مرز اسلام قلعه – دوغارون به ۲۴ ساعت افزایش یابد و توافقنامه در ده روز آینده اجرایی شود.

 “طی یک ماه آینده اقدامات عملی برای گسترش و بهبود خطوط جاده دوغارون – اسلام قلعه در طرف ایران و همچنین راه به سمت گمرک در طرف افغانستان انجام خواهد شد.”

 تصمیم گرفته شد که تعداد و اطلاعات تعرفه های مختلف خدمات و کالاهای تجاری بین دو کشور مبادله شود و با توجه به تحقیقات تخصصی، پیشنهادات و دیدگاه ها در هر دو سطح به وزارتخانه ها ارسال شود. 

 “توافق شد که ظرف یک ماه آینده، هیئت های ذیصلاح دو کشور به بررسی همه مسائل و مشکلات در مرز اسلام قلعه دوغارون بپردازند.”

 “توافق شده است که هیئتی با نمایندگان وزارت نفت به منظور بررسی مسائل مربوط به سوخت به ایران اعزام شود تا آنها مشکلات و مسائل خود را در این زمینه با نمایندگان در میان بگذارند.”

 “توافق شد که تلاش می شود تا با رانندگان افغان به خوبی رفتار شود و ایمنی آنها تضمین شود و در صورت بروز هرگونه حادثه، از طریق قانونی مورد بررسی قرار می گیرد.”

 “توافق شده است که تست کرونا از رانندگان افغان گرفته شود، هنگامی که آنها وارد منطقه خاصی از گمرک می شوند مورد آزمایش قرار می گیرند.”

 در صورت ارائه اسناد دقیق به طرف ایرانی، موترهای اطفائیه که طرف افغان مدعی است به ایران واگذار شده است تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

 “به منظور کاهش خطرات احتمالی، هر دو طرف با احداث خط لوله گاز از دوغارون تا اسلام قلعه موافقت کردند و تصمیم گرفته شد که کار در آینده نزدیک آغاز شود.”

 توافق شد که ده روز آینده، هیاتی از کارشناسان وزارت راه و شهرسازی ایران برای ارزیابی خسارت وارده به قطار شمتیع-روزناک و ایستگاه روزناک به افغانستان سفر کنند.

 “توافق شد که حداقل تا سه روز آینده هیئت های افغانستانی و ایرانی در مورد مشکلات در مرز ماهیرود و ادامه راه سازی ماهیرود-فراه مذاکره کنند.

 توافق شد که در مورد معادن سنگ آهن افغانستان هم مرز با ایران، وزارت صنایع و معدن و تجارت ایران پیشنهادات لازم را به طرف افغان و وزارت معادن افغانستان ارائه دهد. 

 “توافق شد که طرف ایرانی تحقیقات و مطالعات لازم را در مورد شیوه های حمل و نقل کالاهای تجاری افغانستان و میوه های خشک به هند از طریق دوغارون – چابهار به هند انجام دهد.

 ایجاد شهرک خرده فروشی بین دوغارون و اسلام قلعه ظرف یک ماه و فراهم آوردن چارچوب لازم برای ساخت آن و انجام تحقیقات و تصمیم گیری بین دوغارون و اسلام قلعه صورت گیرد.

 جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است زمانی که طرف افغانستان آمادگی خود را نشان می دهد و امنیت را تأمین می کند، نمایشگاه ویژه ای را در کابل یا هرات افتتاح کند.  طرف ایرانی ظرف سه روز پس از اعلام توافق اقدام خواهد کرد.

 “توافق شد که طرف ایرانی در زمینه صحت و توریزم همکاری کند و هیئت ها در مورد موضوعات مرتبط با یکدیگر مذاکره و توافق کنند.”
منبع 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x