طالبان با گروه های تروریستی مستقر در پاکستان ارتباط ندارد!

طالبان گفته است که به گروه های تروریستی بین المللی مانند لشکر طیبه (LeT) ، جیش محمد (JeM) “پیامی” ارسال کرده است که خاک افغانستان علیه “هیچ کشور دیگری” استفاده نخواهد شد. سخنگوی طالبان سهیل شاهین در مصاحبه با خبرگزاری وین نیوز گفت که آنها “هیچ ارتباطی با” دو گروه تروریستی مستقر در پاکستان ندارند.

هفته گذشته، رئیس جمهور افغانستان غنی گفت تخمین های اطلاعاتی حاکی از هجوم بیش از ۱۰ هزار مبارز جهادی از پاکستان و جاهای دیگر در یک ماه گذشته است. این زمانی اتفاق افتاده است که طالبان به سرعت به دستاوردهای ارضی دست یافته اند.

در مورد حفاظت از پروژه های بزرگ زیربنایی، شاهین گفت که این گروه سیاست محافظت از “پروژه های ملی مانند بندهای ابی” را دارد. هند پروژه های زیربنایی را در ولایت هرات ساخته است.

ویون نیوز: آیا طالبان و هند با یکدیگر صحبت هایی داشته اند؟

سهیل شاهین: من نمی توانم گزارش های مربوط به جلسه هیئت هند با مقامات طالبان را تایید کنم. اتفاقی نیفتاده است.

ویون نیوز: آیا طالبان ارتباط خود را با گروه های تروریستی ذکر شده در سازمان ملل مانند لشکر طیبه (LeT)، جیش محمد (JeM) قطع کرده است؟

سهیل شاهین: ما به وضوح به همه پیغام داده ایم که اجازه نمی دهیم کسی از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کند. ما هیچ ارتباطی با آنها نداریم. در مورد هندوستان، ضروری است که آنها در مسئله افغانستان بی طرف بمانند و از رژیم درحال سقوط که شبانه روز مردم خود را توسط هواپیماهای بدون سرنشین، حملات هوایی و سلاح های دریافت شده از کشورهای خارجی پشتیبانی می شوند، حمایت نکنند.

ویون نیوز: پروژه های انکشافی هند، پروژه های ظرفیت سازی را چگونه می بینید. آیا می توانید به آنها اطمینان دهید که از آنها محافظت می شود؟ اخیراً، 16 کارمند امنیتی در حمله طالبان در نزدیکی بند سلما در هرات کشته شدند؟

سهیل شاهین: حمایت از پروژه های ملی مانند بندها سیاست امارات اسلامی افغانستان است. ما این سیاست را بیش از یک بار اعلام کرده ایم. با این حال، کمک های سخت افزاری ارتش هند به کابل که در نهایت منجر به کشته شدن مردم بی گناه افغانستان می شود، خصومت با مردم افغانستان است. این برای تصویر هند از نظر مردم افغانستان بد است و تصور خصمانه ای را ایجاد می کند. این به انها مربوط می شود که باید موقعیت خود را بررسی کنند.

ویون نیوز: هند گفته است که دستاوردهای ۲۰ سال گذشته، مانند حقوق زنان، حقوق اقلیت ها، حقوق هندوها، سیک ها نباید نادیده گرفته شود؟ چگونه ارزیابی می کنید که حقوق اقلیت ها نیز محافظت خواهد شد؟ یا آنها باید برای پناه بردن، به هند یعنی به خانه خود فرار خواهند کرد؟ تعداد زیادی از آنها قبلاً به هند آمده اند!

سهیل شاهین: ما به حقوق اقلیت ها در افغانستان پایبند هستیم و آنها مانند سایر افغان ها از حقوق برابر برخوردار هستند. به همین ترتیب، ما تمام حقوق اساسی زنان از جمله دسترسی به آموزش و کار با توجه به احکام اسلامی، پذیرفته ایم. علاوه بر این، هیچ مسئله امنیتی برای هر شهروند افغان که قصد دارد زندگی عادی در کشور داشته باشد وجود ندارد.

ویون نیوز: وضعیت کنونی افغانستان همراه با افزایش خشونت توسط جنگجویان طالبان را چگونه می بینید؟ آیا قصد ایجاد امارت اسلامی در کشور را دارید؟

سهیل شاهین: گفتگوها در حال حاضر در دوحه در جریان است. ما امیدواریم که از طریق گفتگو به یک راه حل مسالمت آمیز برسیم و یک دولت اسلامی فراگیر افغان شمول را تشکیل دهیم که همه افغان ها بتوانند در آن شرکت کنند.
ویون نیوز
۲۰۲۱/۱۸/۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x