غصب دیروز و عدالت امروز

ملت ها و کشورها به عدالت و انصاف خوشبخت می شوند و ثبات و سعادت آنها با بی عدالتی و بی انصافی از بین می رود. اسلام بیش از هر دین و نظام دیگری خواستار عدالت و انصاف است. اما تأمین عدالت تنها از طریق شعارها و جلسات و تظاهرات مبارزاتی حاصل نمی شود، بلکه نیازمند اقدامات شجاعانه است.

در 20 سال گذشته، زمانی که یک دولت ناتوان در اینجا زیر چتر اشغالگری حکومت می کرد، آنها نیز شعارهای زیبایی از تامین عدالت، برابری، انصاف و حقوق بشر سر می دادند. اما روز به روز به جای عدالت و انصاف، ظلم و بی رحمی بیشتر می شد، بوسیله چاپه های شبانه و بمباران های کور هر روز ده ها نفر را می کشتند، صدای مظلومان خاموش می شد و اموال و زمین هایشان به تصرف مقامات قدرتمند و بلندپایه دولتی می افتاد.

مقامات دولتی، نمایندگان مجلس، زورمندان و افراد مسلح حدود چهار میلیون جریب زمین دولتی و خصوصی را تصرف کرده بودند. هیچ کس نمی توانست صدای خود را در برابر آن بالا کند، اقدام که جای خود دارد، منابع بیت المال به جای اینکه صرف آرامی و آسایش ملت شود، صرف ساختن ساختمان های مردار، میدان ها و خانه ها در داخل و خارج از کشور می شد.

«بار کج به منزل نمی رسد»، ظلم آنها نیز سرنگون شد، پس از فرار مهاجمان، زورمندان، ظالمان و غاصبان نیز از ترس عدالت و انصاف، فرار کردند. نظام مقدس و مقتدر اسلامی مرکزی حاکم شد، شعار عدالت و انصاف به عمل تبدیل شد، برای پایداری و آبادانی همیشگی این سرزمین و کشور فرزندانش دست به کار شدند و در مدت بسیار کوتاهی به نتایج بسیار خوبی دست یافتند.

وزارت عدلیه اعلام کرد که از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی بیش از یک میلیون جریب زمین را از غاصبین پس گرفته است و برای بازپس گیری سه میلیون جریب باقی مانده زمین های غصب شده سخت کوشش می کند. در جریان مبارزات انتخاباتی، مسئولان دولت قبل وعده های گرمی برای برقراری عدالت و بازگرداندن اموال غصبی می دادند، اما در عمل نتیجه صفر شد و حاکمان امروزی مخفیانه بیش از یک میلیون جریب زمین را از غصب نجات دادند. فرق بین عمل و شعارهای دروغ و عدالت امروز و دیروز!

بسیاری از حاکمان دیروز بزرگان فساد و دزدی و ظلم و غصب بودند و برای منافع خود از سوی بیگانگان بر ملت تحمیل می شدند و در آن زمان جلوگیری از فساد و ظلم غیرممکن بود زیرا قدرت امور در دست این افراد است و در اصل در اختیار دیگران بود. اما حاکمان امروزی متعهد به ارائه خدمات و عدالت، فارغ از جنایت و نمایندگان واقعی ملت هستند.

شعار زیبا و جالب است اما عمل مهم است ملت نباید تحت تاثیر تبلیغات منفی رسانه های غربی قرار بگیرند مردم امروز و دیروز را مقایسه کنند و اعمال و عملکرد را قضاوت کنند. مقامات امارت اسلامی باید برای تامین عدالت و جلوگیری از ظلم و فساد کوشش بیشتری کنند. ملت نیز باید قاطعانه از نظام حمایت کند تا بدبختی و فساد چند دهه گذشته به تمام معنا از بین برود و صاحب جامعه ای باثبات، توسعه یافته و مرفه شود.

(کابل تکی کام /10 مارچ 2023)

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x