فلسطین در امواج خروشان حماس و سکوت مرگ‌بار داعش

وضعیت جاری فلسطین در هفته و ده روز منحصر نمی‌باشد؛ حکایتش سال‌های سال را در بر می‌گیرد، از زمانی‌ که خلافت اسلامی عثمانی در فلسطین به احتضار و پرچم سلطنت انگلیس به اهتزاز درآمد وضعیت مسلمانان نیز ناگوار گردید.

نیم‌نگاهی به سوی سرزمین مقدس فلسطین حکایت دارد که جهت ایجاد و تشکیل دولت یهودی حاکم تلاش‌های زیادی از پیمان مخفی انگلیس تا معامله قرن صورت گرفته است، مٶرخان باور دارند که سلطنت انگلیس و یهود پس از پایان یافتن جنگ جهانی نخست پیمانی را مبنی بر از بین بردن خلافت عثمانی و ایجاد یک دولت یهودی در سرزمین تاریخی فلسطین را به‌طور مخفیانه بسته بودند که در حقیقت، برنامه‌ریزی عملی آن‌ها به‌شمار می‌رود.

یهودی‌ها در سال ۱۹۴۸ میلادی ۷۸ درصد خاک فلسطین را اشغال کرده و اسرائیل را به عنوان یک‌ کشور مستقل اعلان نمودند. دقیقاً وحشت بر مسلمانان فلسطین از زمان ایجاد حکومت مذکور آغاز گردید.

اسرائیل غاصب فقط به تشکیل حکومت مستبد خود اکتفاء ننمود بلکه با مرور زمان ادعای مالکیت زمین‌های فلسطین را نیز بدرقه کرد و در پی اخراج، تعذیب و شکنجه مسلمانان فلسطین شد.

مردم فلسطین را به‌همین دلیل می‌توان در عصر حاضر به عنوان مظلوم‌ترین مردم این بُرهه معرفی نمود که شاید به‌دلیل تکاسل و تساهل خود با همچین وضعیت ناگواری مواجه شده‌اند.

جنایات جاری اسرائیل در فلسطین که تمام باشندگان اعم از زنان، کهن‌سالان و کودکان را به خاک و خون می‌کشانند کاملاً بی‌سابقه و بی‌نهایت وحشتناک است، اکثر احزاب جهادی به نحوی که توان مقابله با ظالمان را داشتند در محکوم نمودن اسرائیل مسئولیت خود را ادا نمودند اما دو گروهی که با داغ شدن این موضوع بیشتر نام برده می‌شوند حماس و داعش هستند.

حماس به‌خاطر دفاع و جان‌بازی بی‌سابقه‌اش و داعش با وجود ادعای خلافت اسلامی به‌خاطر سکوت مرگ‌بارش همواره نام برده می‌شود؛ داعش برعلاوه از حضور  در حاشیه‌های مرزی سوریه در نزدیکی اسرائیل چنان خاموش است که انگار جزئی‌ترین مشکلی پیش نیامده است.

طوری‌که نضال النصیری، سخن‌گوی وقت داعش گفته بود “آزادی فلسطین و قضیه آن در اولویت‌های خلافت داعش داخل نیست” دقیقاً به‌همین شکل نه‌تنها اینکه قضیه فلسطین در اولویت شان داخل نیست بلکه اسرائیل را علیه ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌نماید. ممدوح العبادی، وزیر پیشین اردن ده سال قبل حقیقت این گروه را درک نموده و صراحتاً گفته بود: مطمئن باشید که داعش تروریست هرگز به اسرائیل حمله نخواهد کرد.

گزارشات جدید و موثق تائید نموده‌اند که مرزبانان اسرائیلی در شهر قنطیره تجهیزات نظامی جدیدی را در اختیار داعش قرار داده‌اند تا بتوانند در مواقع خطر به اسرائیل از آن استفاده کند و اجازه ندهد کسی صدای خود را علیه اسرائیل بلند کند.

از سکوت مرگ‌‌بار داعش در قبال قضیه فلسطین به‌وضوح دانسته می‌شود که داعش روی دیگر سکه اسرائیل است و به‌زودی به‌طور کلی نابود خواهد شد. ان‌شاء الله

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x