نه تنها جنایات اسرائیل، بلکه پیروزی های فلسطینی ها نیز باید علنی شود

تنها فلسطینی ها نیستند که به خاطر بمباران و گلوله باران صهیونیست ها در نوار غزه، سرشان را فدا می کنند و شهید می شوند، بلکه روزانه صدها نظامی صهیونیست در نوار غزه و شهرهای دیگر اسرائیل در اثر حملات مرگبار فلسطینیان جان خود را از دست می دهند.

علاوه بر این، ارتش اسرائیل می گوید که 241 نفر توسط حماس گروگان گرفته شده اند و در میان این گروه از گروگان های صهیونیست، تعدادی از شهروندان غیر اسرائیلی از جمله زنان به گروگان گرفته شده اند که بعد از شناسایی آزاد شدند، اینگونه نیست که فقط صهیونیست ها حمله کنند و فلسطینی ها بیکار بشینند و نگاه کنند.

خیر، مجاهدین حماس هم با کاسه سر به آنها آب دادند و هر روز ده ها مجروح بر اثر موشک های فلسطینی بر آنها وارد می شود، عدم پوشش خبری تلفات اسرائیل از سوی مطبوعات بی تفاوتی محسوب می شود. حقیقت این است که تبلیغات در جنگ ها نقش عمده ای در کاهش روحیه اسرائیلی ها و فلسطینی ها ایفا می کند، و بدون اینکه کسی به این موضوع توجه کند یا اهمیت بدهد، تبلیغات برد اسرائیلی ها را با عنوان ظالمان منتشر می کنند که واقعیت ندارد.

ابوعبیده، سخنگوی القسام لیوا از شاخه نظامی گروه اسلامی حماس فلسطین، چند روز پیش در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت: مجاهدین حماس در نوار غزه به شدت علیه صهیونیست‌های اسرائیلی می‌جنگند. که تنها در 48 ساعت گذشته تسلیحات و مهمات گردان های نظامی اشغالگران صهیونیست را منهدم کردند و اشغالگران اسرائیلی مجبور به فرار از نوار غزه به منطقه صلاح الدین شدند که یک فروند بالگرد و 50 تانک زرهی، 100 نظامی اسرائیلی کشته شدند و عده ای هم زنده اسیر شدند.

نه تنها این یک مصاحبه که پخش شد، بلکه هر روز پیروزی فلسطینی ها در برابر حملات مکرر صهیونیست ها رقم می خورد.

ششمین تهاجم صهیونیست ها به غزه با مقاومت شدید مجاهدین حماس مواجه شد و در نتیجه ناکام ماند. رادیو نظامی اسرائیل اعلام کرد که این نیروها در غزه تلفات سنگینی متحمل شدند و 22 سرباز از مله چند فرمانده کشته شدند. تعداد کل سربازان و افسران اسرائیلی کشته شده از 7 اکتبر به 238 نفر رسیده است.

ما نیز قبول داریم که بیش از 10000 مرد، زن و کودک فلسطینی در این جنگ ها بر اثر بمباران ها و موشک های بی رویه اسرائیل به شهادت رسیدند، اما اسرائیلی هایی که کشته شدند همگی نظامی بودند و کشته شده های فلسطین همه از یک سو مردم عادی و بی دفاع بودند، آری جنگ از هر دو طرف سخت است، در جنگ حلوا پخش نمی شود، باران گلوله می بارد. اما حیف که صهیونیست های بی وجدان در هر تهاجم، قتل عام می کنند.

در برخی موارد تلفات صهیونیست ها از فلسطینی ها بیشتر است فقط تلفاتی که جنبش مجاهدین حماس در اولین حمله عمومی بی رویه به پایگاه های نظامی صهیونیست های ستمگر وارد کرد بسیار زیاد بود که شمار دقیق آن در دست هیچ کس نیست. حق حمله اول از فلسطینیان بود چرا که از روز اولی که بین صهیونیست های اشغالگر و ظالم و فلسطینی ها جنگ آغاز شده است، فلسطینی ها مظلوم واقع شدند.

می خواهم یک نکته را بیان کنم که فلسطینیان ذاتاً مظلوم نیستند، آنها از قبیله باغیرتی به نام بنی عمالقه هستند که در طول تاریخ هیچکس به آنها آب نداده است، اما اغلب در طول تاریخ در عمان، بحرین، مصر، حجاز و عراق حکومت کردند، پس چگونه صهیونیست ها اکنون می توانند بر آنها حکومت کنند؟

در سلسله پیروزی های فلسطینیان، رسانه بین المللی (رادیو مشهد دری) از انهدام 17 تانک ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه در 9 نوامبر خبر داد که تعداد دقیق یهودیان کشته شده در این پیروزی مشخص نشده است.

اگر دوباره به تاریخ نگاه کنیم، از زمانی که مهاجمان یهودی در سرزمین فلسطین حکومت اشغالگر را تأسیس کردند، این جنگ پابرجا مانده است، مشکل بزرگ این است که ایالات متحده آمریکا همواره از چالش صهیونیست ها به شکلی بسیار بی شرمانه حمایت کرده است، یعنی از همان ابتدا قاطعانه در کنار آنها بوده اند و سایر کشورهای خاورمیانه آنقدر تحت تأثیر آنها بوده اند که دیگر نمی توانند صدای خود را بلند کنند.

( انیس / ۱۲ نومبر ۲۰۲۳)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x