امریکا در 11 سپتامبر چه می خواست؟ چه چیزی و چه کسی باعث حمله به پنتاگون شد؟

پنتاگون و مرکز تجاری 110 طبقه نیویورک در 11 سپتامبر هدف حمله بزرگی قرار گرفتند که بیش از 3000 امریکایی را کشت. امریکا درباره این حمله گفت که 12 عراده طیاره بوئینگ ما ربوده شدند و حمله از طریق آنها انجام شد.

21 سال از حمله آمریکا به افغانستان می گذرد. آیا ممکن است دشمن بتواند چهار طیاره را از یک سازمان اطلاعاتی امریکا بدزد که بتواند در هر نقطه از جهان از آنها جاسوسی کند و سپس برای حمله بزرگ به آنها برنامه ریزی کند؟ آیا ممکن است بعد از دزدی طیاره، اطلاعات آمریکا تحقیق نکرده باشد که چه اتفاقی برای طیاره های ما افتاده است، آیا سیستم راداری معیوب بوده است؟

آیا طیاره دزدها می توانند پنتاگون را در این مدت کوتاه هدف قرار دهند و چگونه به آن حمله کردند؟ آیا کسی جز امریکا وجود دارد که بدون کمک و راهنمایی کسی وارد ایالات مهم و مرکزی امریکا شود و چنین اهدافی را هدف قرار دهد و سپس آنها را نابود کند؟

ربودن چهار طیاره – سپس اصابت مستقیم هر طیاره به هدف و انهدام آن – تخریب ساختمان و کشتن هزاران امریکایی در آن بدون طرح امریکایی غیر ممکن است. بلکه این حمله با یک برنامه منظم و قوی از سوی وزارت دفاع امریکا سازماندهی و انجام شد و چندین ساعت قبل از حمله، ایمیل هایی برای مقامات ارشد مهم ارسال شد که شما امروز تعطیل هستید و روز کاری ندارید.

در آن زمان اسامه در افغانستان زندگی می کرد و این برای طالبان دردسرساز شد. ایالات متحده برای اینکه به اهداف خود برسد و رقبای سیاسی خود را نابود می کند، ابتدا برای آن تور پهن می کند و سپس آنها شکار می کند. نمونه بارز آن حمایت از رژیم غاصب اسراییل برای بی ثبات کردن خاورمیانه است تا کشورهایی که به خاطر اسراییل مشغول هستند بتوانند به دلیل این ناامنی منافع خود را به دست آورند و سیاست های استعماری خود را اجرا کنند.

آنها در جامعه جهانی شعار دادند که ما با تروریسم بین المللی مبارزه می کنیم و تهدیدات احتمالی برای امریکا را از بین می بریم، هدف اصلی آنها افغانستان بود، بعد از افغانستان به عراق و سایر کشورها حمله کردند و عراق پایه های بی ثباتی طولانی مدت را گذاشت. و جنگ در آن زمان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا جورج دبلیو بوش بود.

افغانستان بهترین موقعیت استراتژیک را در آسیا را داشت و امریکا به آسانی می توانست از طریق افغانستان کشورهای منطقه را کنترل کند. امریکا به افغانستان حمله کرد تا دولتی را در افغانستان به قدرت برساند که دست امریکاست و آنچه امریکا می خواهد به آسانی توسط آنها انجام شود.

یکی از دلایل اصلی دسترسی به منابع آسیای مرکزی و دلیل اصلی این حمله اجرای ایده های امپریالیستی آنها، تسریع در توسعه استعمار بین المللی و تلاش برای حفظ و تقویت قدرت هژمونیک بود. ایجاد ایدئولوژی ها و احزاب سیاسی مختلف و ایجاد اختلاف بین مقامات دولتی به گونه ای که اختلافات فردی در کشور ایجاد شود تا در صورت اختلاف با امریکا متحد نشود که در این هدف نیز بسیار موفق است. نمونه آن حمایت از عبدالله عبدالله در برابر رئیس جمهور محمد اشرف غنی بود.

گسترش ترس و وحشت در جهان به گونه ای که در آینده نزدیک  هیچ مخالفتی علیه امریکا وجود نداشته باشد، اگر این اتفاق بیفتد، به سرنوشت افغانستان دچار خواهد شد. به جای نابود کردن رژیم طالبان، دولت طرفدار امریکا را به قدرت رساندند. برای جلوگیری از نفوذ روسیه، چین و دیگر ابرقدرت ها، ایجاد واحدهای نظامی در قاره آسیا و نابودی ائتلاف علیه آمریکا در آینده.

(روهی/23 دسمبر 2022)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x