باجوا: به امریکا پایگاه نمی دهیم!

ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش پاکستان اظهار داشته است که دولت پاکستان پایگاه هایی را در اختیار ایالات متحده قرار نخواهد داد.
وی این اظهارات را پس از شرکت در جلسه غیرعلنی امنیت ملی پاکستان بیان کرد.
خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و وضعیت فعلی در جلسه غیر علنی پارلمان پاکستان درباره امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ژنرال فیض حمید، رئیس ارتش پاکستان و رئیس سازمان استخباراتی ای اس ای، به سوالات اعضای پارلمان پاسخ داد.
اگرچه جزئیات این نشست هشت ساعته به طور گسترده ای از رسانه ها پنهان مانده است، اما منابع می گویند مقامات نظامی به اعضای دولت و مخالفان پارلمانی گفته اند كه آنها درمورد افغانستان كاملاً بی طرف خواهند ماند و از هیچ طرفی حمایت نخواهند کرد، انها از دولتی که مردم افغانستان انتخاب می کنند، حمایت خواهند کرد.

مقامات نظامی و استخباراتی به قانونگذاران این کشور گفتند که ممکن است جنگ داخلی دیگری در افغانستان رخ دهد و پارلمان باید تصمیم بگیرد که آنها چه کاری می توانند انجام دهند.

به گفته مقامات نظامی و استخباراتی، بحران افغانستان می تواند حدود پنج تا هفت میلیون افغان را مجبور به مهاجرت کند و آنها تلاش خواهند کرد تا پناهندگان جدید افغان را در مناطق محدود به خط دیورند حفظ کنند.

در بیانیه صادر شده توسط  وزارت اطلاعات و کلتور پاکستان آمده است که رئیس استخبارات این کشور در جلسه پارلمان گفته است که با حسن نیت و صداقت نسبت به افغانستان گام برمی دارد. در ادامه عنوان شده است که نقش پاکستان در مذاکرات در حال انجام بین ایالات متحده و طالبان نیز بین طالبان و گروه های داخلی افغانستان بسیار تأثیرگذار بوده است.

مقامات پاکستانی می گویند که امنیت و ثبات افغانستان تأثیر مستقیم بر امنیت و ثبات در آسیای جنوبی دارد و از این رو صادقانه از روند صلح افغانستان حمایت می کنند.
نن تکی
2021/3/7

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x