افشای جنایات اسراییل با همکاری امریکا در غزه: افسران ناشناس آمریکایی اسرار همکاری امریکا و اسرائیل را افشا ساختند

گروهی از افسران ارتش آمریکا مستقر در پایگاه خلیج سودا در کرت – یونان، با افشاگری در رابطه با مشارکت خود در جنگ اسرائیل علیه غزه، سعی در کناره گیری از این جنگ کردند. این افسران که در جنگ افغانستان مشارکت داشتند، اما سریع متوجه شدند که اسرائیل در حال انجام جنایت جنگی علیه مردم فلسطین است و برای اسرائیل محافظت از جان افراد غیر نظامی اهمیت ندارد.

این افسران که در ابتدا مأمور حمایت استخباراتی، شناسایی و استراق سمع از اسرائیل بودند، خیلی زود واقعیت نگران‌کننده‌ای را متوجه شدند: بی‌اعتنایی آشکار اسرائیل از کشتار فلسطینیان بی‌گناه.

این افسران که از وسعت جنایات جنگی ارتکاب یافته شوکه شده بودند، دریافتند که دستیابی اسرائیل به اهدافش به هیچ وجه حفاظت از جان غیرنظامیان را در اولویت قرار نمی دهد و غزه را به هیروشیما و ناکازاکی دیگری تبدیل می کند.

با ابراز پیشمانی این افسران، آنها همچنین متوجه این موضوع شدند که با استفاده از پایگاه خلیج سودا، دولت ایالات متحده بی وقفه داده های مهم برای هدف گیری را در اختیار اسرائیل قرار می دهد و به طور مؤثر حملات اسرائیل را تسهیل می کنند که نتیجه آن منجر به تلفات 11000 غیرنظامی شده است. سواستفاده از تخصص شان، آنها را خشمگین و گرفتار یک دوراهی اخلاقی عمیق کرد. آنها از ترس مشارکت اشتباهی خود در جنایات جنگی، تصمیم گرفتند حقیقت را در معرض دید جهانیان قرار دهند. با این حال، تلاش آنها برای همکاری با شبکه های خبری آمریکایی با مقاومت شدید روبرو شد، زیرا این رسانه ها از روشن کردن این همکاری شوم بین ارتش ایالات متحده و اسرائیل خودداری کردند.

افسران ناامید ایالات متحده بدون نگرانی به یک فرد مورد اعتماد روی آوردند و اطلاعات مهمی در مورد پایگاه خلیج سودا در اختیار او قرار دادند و از آنها درخواست کردند که آن را در اختیار هر خبرنگار و خبرگزاری ممکن قرار دهند.

ذکر این نکته ضروری است که به دلایل امنیتی، مقامات نظامی آمریکا به عمد مکان پایگاه را در نقشه های عمومی مانند Google Maps پنهان کرده اند تا از شناسایی آنها جلوگیری کنند. گفته می شود، این پایگاه برای جمع آوری اطلاعات، از نیروهای روسی مستقر در سوریه قبل از جنگ با غزه استفاده می شد.

بر اساس اطلاعات افشا شده توسط افسران آمریکایی مذکور در پایگاه خلیج سودا، اکنون مشخص شده است که این پایگاه وظایف مختلفی را انجام می دهد که مهمتر از همه، جمع آوری و در نهایت تحویل این داده ها به ارتش اسرائیل است:

  • فعالیت پشتیبانی نیروی دریایی (Naval Support Activity / NSA)
  • مأموریت اصلی این پایگاه پشتیبانی برای عملیات های سنتکام، آفریکام و یوکام است و مرکز کنترل فرماندهی نیروی دریایی، هوایی  و ناتو است .
  • این پایگاه آمریکا عملیات های پرنده های شناسایی / شنود مشترک نیروی هوایی و نیروی دریایی را انجام می دهد.
  • واحد مناطق مخابرات و کامپیوتر دریایی ، ایستگاه هدایت (Master Station) قسمت اقیانوس اطلس، سودا بی در این پایگاه است .
  • آمریکا به دلایل امنیتی نقشه این پایگاه را در اینترنت (گوگل مپ) تار کرده تا قابل شناسایی نباشد.
  • پشتیبانی از ناو های هواپیمابر آمریکا.
  • فعال در پشتیبانی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه.

افسران ارتش ایالات متحده که همه را به خطر انداختند تا حقیقت را افشا کنند، وضعیت پیچیده و چالش برانگیزی را در خلیج سودا به تصویر می‌کشند. آنها می گویند که تعدادی از افسران مخالفت فزاینده‌ ی خود را در مورد مشارکت  و حمایت از جنگ اسرائیل ابراز کرده اند. برخی از افسران بنا به گزارش ها قصد دارند پس از آن ارتش را ترک کنند، یا تعدادی دیگر قصد ندارند که مجددا برای ارتش ثبت نام کنند. نارضایتی آنها ناشی از عدم درک در مورد منطق موجود حمایت از جنگ اسرائیل است.

همچنین، این تصور در میان این افراد وجود دارد که سیاست دولت بایدن، ایالات متحده را به‌عنوان « سگ دست اموز» نتانیاهو معرفی می‌کند. آنها پیامدهای منفی بالقوه ای را برای ایالات متحده در آینده به دلیل این همسویی حقیر پیش بینی می کنند.

در همین حال، به نظر می رسد که روحیات نظامیان در پایگاه ضعیف است، احتمالاً به دلیل نگرانی ها و نارضایتی های ذکر شده. علاوه بر این، جوامع محلی یونان (کرت)، به ویژه آنهایی که در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند، به طور فزاینده ای نسبت به هرگونه حضور نظامی ایالات متحده در یونان دشمنی می کنند. این خصومت فزاینده به چالش های پیش روی پرسنل پایگاه می افزاید.

جالب اینجاست که یونان اخیرا یک فروند هواپیمای C-130 با کمک های بشردوستانه به مصر فرستاده تا به مردم غزه تحویل داده شود. با این حال، از سوی افسران آمریکایی پیشنهاد می شود که این حرکت برای سرپوش گذاشتن از حمایت این کشور در عملیات نظامی آمریکا و جلب رضایت مردم آن انجام شده است.

با این افشاگری بی‌سابقه، جهان اکنون در لبه پرتگاهی از آشکارسازی واقعیتی عمیقاً نگران‌کننده ایستاده است: همدستی ارتش ایالات متحده در جنایات اسرائیل در نوار غزه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x