افغانستان اینترنشنال توسط چه کسی تمویل می شود و برای چه کسانی کار می کند؟

افغانستان اینترنشنال بخشی از این شرکت به نام Volant Media است که توسط ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان و کل خانواده سلطنتی این کشور تامین مالی می شود و هدف اصلی آن ایجاد جنگ رسانه ای علیه منافع ایران است. در سال 1396 رسانه Volant یک شبکه تلویزیونی تحت عنوان ایران اینترنشنال برای شروع یک جنگ رسانه ای گسترده علیه ایران ایجاد کرد که در افزایش آگاهی عمومی علیه نظام ایران موفق بوده است. از سال 2016 تا 2018 فردی به نام فهد ابراهیم الدغیثر رئیس این شرکت بود.

او از افراد نزدیک به خانواده سلطنتی در عربستان سعودی محسوب می شود و با محمد بن سلمان که در حال حاضر مدیریت بزرگترین شبکه تلفنی این کشور را به او داده، دوستی شخصی دارد و اگر اکانت های این شخص را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، متوجه خواهید شد که او به خاندان سلطنتی عربستان بسیار نزدیک است و نفرت عمیقی از نظام ایران دارد… از سال 2018 عادل عبدالکریم که شهروند سعودی است و مانند فهد ابراهیم از افراد مورد اعتماد خاندان سلطنتی عربستان است مسئولیت این شرکت را بر عهده دارد. مرکز Volant Media در لندن و واشنگتن است.

در سال 2019 شبکه دیگری را برای افغانستان به نام افغانستان اینترنشنال ساختند.گفته می شود این شبکه در نتیجه لابی گری ایرانیانی که با این شرکت ارتباط نزدیک دارند و مشغول فعالیت در ایران اینترنشنال هستند ایجاد شده است. در ظاهر هر سیاست رسمی اعلام شده برای این شبکه بسیار جالب و مبتنی بر ارزش های ژورنالیستی است. مثلاً در پالیسی تعریف شده خود می گویند ( افغانستان‌اینترنشنال متعهد است که درکار حرفه‌ای خود مستقل، بی‌طرف و صادق باشد وبا بالاترین معیارها دقت و اعتماد کند.) نظر آنها در مورد بی طرفی واقعا عالی است ( بی‌طرفی یکی از معیارهای بنیادی افغانستان‌اینترنشنال است. خبرنگاری بی‌طرف مبتنی بر واقعیات و اطلاعات مستند و پرهیز از پیش‌داور‌ی‌های شخصی و سیاسی تعریف شده است). این همان خط مشی است که توسط Volant Media برای آنها ترسیم شده است.

اما آنچه در نشرات آنها دیده می شود کاملا مخالف این اصول است، متأسفانه در این شبکه گروه های ضد افغان که با قوم خاصی در کشور دشمنی شخصی دارند، در این شبکه لانه کرده اند. آنها نه تنها با اقوام افغانتسان دشمنی دارند بلکه آنها مغرضانه بین اقوام افغانستان دشمنی ایجاد می کنند و بیشتر تبلیغاتشان بر اساس تبلیغات دروغین و شایعات است. چندی پیش خبر تخریب قبر احمد شاه مسعود را منتشر کردند که گویا تخریب شده است.پس از انتشار این خبر چند روزی بین مردم اقوام مختلف افغانستان بحث های متعصبانه قومی درگرفت که در نهایت این خبر کذب محرز شد و شبکه برای جلوگیری از رسوایی بیشتر عذرخواهی کرد.
(تاند /21 نومبر 2022)

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x