برخی از مهاجران افغان در آمریکا رفتار نامناسبی با سازمان‌های مهاجرتی دارند

گزارش تازه‌ای از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که برخی از مهاجران افغان که در ۱۹ ماه گذشته به آمریکا انتقال یافته‌اند، دردسر‌های زیادی برای سازمان‌های مهاجرتی این کشور ایجاد کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از دفتر بازرس کل وزارت خارجه امریکا، گزارش داده است که سازمان‌های کمک به مهاجران افغان، از نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و آزار لفظی برخی از مهاجران شکایت کرده‌اند.

سازمان‌های مهاجرتی آمریکا در فاصله ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در مجموع حدود ۷۲ هزار مهاجر افغان را برای اسکان مجدد حمایت کردند. اما این همکاری و حمایت از مهاجران، چالش‌هایی نیز داشته است.

سازمان‌های مهاجرتی بیشترین چالشی را که با آن مواجه بوده‌اند، رفتار نامناسب مهاجران توصیف کرده و آن را ناشی از ناآشنایی برخی از مهاجران افغان با فرهنگ و جهت‌گیری فرهنگی در آمریکا دانسته‌اند. برای نمونه، تعدادی از کارمندان این سازمان‌های مهاجرتی، تبعیض جنسیتی یا نژادپرستی در رفتار مهاجران احساس کرده‌اند. شماری از این سازمان‌ها همچنین گفته‌اند که برخی از افغان‌ها حاضر نبودند با مدیران زن برای بررسی پرونده‌های خود همکاری کنند، یا تمایلی به همکاری با اقلیت‌های‌ نژادی نیز نداشته‌اند.

بنا به این گزارش، تعدادی از مهاجران افغان نیز توقع‌های بسیار بالایی از سازمان‌های مهاجرتی داشته‌اند. در حالیکه سرانه کمک‌هزینه برای هر مهاجر افغان ۲۲۷۵ دالر بوده که ۱۲۲۵ دالر آن به صورت مستقیم به آنان پرداخت می‌شده، برخی از مهاجران خواهان کمک‌های بیشتر و طولانی‌تر بوده‌اند. آنان به سازمان‌های مهاجرتی گفته‌اند که شنیده‌اند به هر مهاجر مبلغی تحت عنوان «خوش‌آمد» پرداخت می‌شود، و خواستار دریافت آن شده‌اند. عده دیگری از مهاجران نیز در مورد مسکن توقع‌های بیش از توان سازمان‌های مهاجرتی داشته‌اند و خانه‌هایی را که این سازمان‌ها برای آنان در نظر گرفته بودند، رد کرده‌اند. شماری از مهاجران که دارای تحصیلات عالی و موقعیت‌های شغلی بهتری در افغانستان بوده‌اند، توقع داشتند که در آمریکا نیز بر اساس تخصص و موقعیت شغلی قبلی در افغانستان، شغلی برای آنان پیدا شود.

این سازمان‌ها به دولت فدرال آمریکا توصیه کرده‌اند که پیش از انتقال مهاجران افغان به آمریکا، به آنان در زمینه فرهنگ، چگونگی خودکفایی، مدیریت انتظارات مهاجران، انتقال توقعات مردم آمریکا از مهاجران، و ارزش‌های جنسیتی و نژادی مشاوره داده شود تا با این مسایل آشنا شوند. با این حال، به گزارش فاکس‌نیوز، رویکرد این گزارش بازرس کل وزارت خارجه آمریکا در قبال مهاجران افغان، مثبت‌تر از گزارش پیشین بوده است. در گزارش‌های قبلی بازرسان کل در بخش‌های مختلف و به صورت کلی، روند تخلیه افغان‌ها اشتباه و نادرست ارزیابی شده است.

در حال حاضر نهاد‌هایی که بیرون از آمریکا، مسئولیت تنظیم برنامه انتقال مهاجران پذیرفته‌شده افغان را به این کشور بر عهده دارند، کلاسی به نام «آشنایی فرهنگی» به مهاجران ارائه می‌کنند. این کلاس آموزشی معمولا پس از خاتمه یافتن روند انتقال و آماده شدن مهاجران برای پرواز به آمریکا برگزار می‌شود. اما به نظر می‌رسد که این کلاس‌ها هم نمی‌تواند همه مهاجران را با فرهنگ آمریکا کاملا آشنا کند. دلیل اصلی این مشکل، این است که بخش عمده مهاجران افغان را افرادی تشکیل می‌دهند که سواد چندانی ندارند. آنان با مفاهیمی که برای آنان توضیح داده می‌شود، کاملا بیگانه‌اند. برای مثال، برابری زنان و مردان در آمریکا برای بسیاری از مهاجران افغان هنوز جا نیفتاده است. بسیاری از آنان، زنان و دختران خود را همچنان در چهارچوب خانه زندانی کرده‌اند و به آنان اجازه نمی‌دهند از خانه بیرون روند.

البته بازرس کل وزارت خارجه آمریکا این نکته را نیز از نظر دور نداشته است که برخی از این ناهنجاری‌ها، ناشی از مشکلاتی است که مهاجران به دلیل جنگ به آن‌ها دچار شده‌اند.

(فاکس نیوز / ۹ آپریل ۲۰۲۳)

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x