تروریست های داعشی تحت حمایت پاکستان، علیه افغانستان اقدام می کنند

پس از ظهور و روی کارآمدن داعش در افغانستان و اعلام رسمی آن، تهدیدات امنیتی جدیدی در منطقه ایجاد شد. با این حال، این بار، تهدیدات داعش فقط متوجه حکومت نیست بلکه اهداف آنها بزرگان و نخبگان طالبانی را هم در بر می گیرد.

داعش اعلام کرده است هرکسی که با آنها بیعت نکند خوارج محسوب می شوند و مجازات آنها اعدام است. داعش شاخه خراسان نیز مانند آموزگاران خود از داعش مرکزی و پیروی از آنها، مرتکب جنایات بی‌سابقه‌ای شده اند و جوامع محلی را در مقیاسی بی‌نظیری سرکوب کرده اند.

نه مجاهدین طالبان و نه غیرنظامیان از ظلم و ستم آنها در امان نبودند دلیل آنکه آنها به طرز وحشیانه ای هر کسی را که در مقابل شان مقاومت می کردند، نابود می ساختند. آنها با تبلیغات فریبکارانه، دروغین و فیلم های ضبط شده و توسل ویژه به جوانان مسلمان توانستند تعداد قابل توجهی را تحت تأثیر قرار دهند و جذب کنند. با افزایش تعداد آنها، گستاخی و ظلم آنها نیز افزایش یافت.

در نتیجه، امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری طالبان، جدیت و اهمیت موضوع را دانست و متعهد شد که این مصیبت را ریشه کن سازد. این اتفاق زمانی رخ داد که که طالبان درگیر جنگ علیه آمریکا و متحدانش بودند. طالبان متوجه شدند که باید با دشمنی که لباس مجاهدین را بر تن کرده بودند، بجنگند.

علیرغم منابع محدود، امارت اسلامی با استفاده از تمامی توان خود، نه تنها تبلیغات دروغین آنها را خنثی ساخت، بلکه عملیات نظامی را علیه داعش شاخه خراسان آغاز کرد. یکی از افراد برجسته ای که در این مبارزه علیه داعش شاخه خراسان نقش مهمی ایفا کرد، داکتر بشیر، رئیس اداره استخبارات است.

او پیش از این رئیس اداره استخبارات در ولایت ننگرهار بود که از ولایات مهم داعش محسوب می شد. وی با وجود نداشتن تجهیزات مدرن، افراد خود را در خط مقدم در برابر داعش رهبری کرد و آنها را به چالش کشید و با شجاعت جنگید که برای همیشه در یادها خواهد ماند. داکتر بشیر توانست پیشروی داعش را در ولایاتی همچون ننگرهار، کنر، نورستان و لغمان مختل کند و این مناطق را به طور مؤثر از حضور آنها پاکسازی نماید.

از آنجایی که مجاهدین طالبان به رهبری داکتر بشیر داعش را مجبور به عقب نشینی از افغانستان کردند، زیرساخت هایی که توسط داعش ویران شده بود به تدریج بازسازی شد و به همین دلیل اعتماد بین مردم و مجاهدین طالبان قوی شد. زمانی که داعش از ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان فراری شدند، دو گزینه پیش روی آنها بود: یا تسلیم شدن به رژیم دموکراتیک افغانستان یا پناه بردن به پاکستان، تنها متحدشان در کل منطقه.

به دنبال آن، تروریست‌های داعشی (شاخه خراسان) به دولت افغانستان که در آن زمان توسط رئیس‌جمهور اشرف غنی رهبری می‌شد، تسلیم شدند و چرخ بالهایی را برای محافظت از آنها در برابر حمله و محاصره طالبان تدارک دیدند. تعداد قابل توجهی از رهبران و تروریست های داعشی بر اساس معاهده ای به نام «پیمان دهبوری» از پاکستان درخواست پناهندگی کردند. بر اساس این معاهده است که اکنون آنها به عنوان مهمانان محترمی در آنجا میزبانی می شوند.

مهم است که یادآوری کنیم که داعش در افغانستان از سوی مردم محلی مورد استقبال قرار نگرفتند. آنها توسط استخبارات آمریکا با استفاده از پاکستان در افغانستان کار گذاشته شدند. با این وجود، با حضور دولت متشکل و قدرتمند امارت اسلامی افغانستان، نقشه های سازمان های استخباراتی آمریکا و پاکستان خنثی گردید.

امارت اسلامی افغانستان، این گروه را که زمانی در منطقه خودنمایی می کرد، شکست داده است. اکنون پاکستان برای احیای مجدد داعش، پروپاگندای گسترده ای را به راه انداخته است. آنها از افرادی استفاده می کنند که سال ها در مهمانخانه های پاکستان بازداشت شده اند، مسئله ای را که من در نوشته های گذشته ام آنها را ثابت ساخته ام و ادارات استخبارات پاکستانی را به چالش کشیدم.

اکنون، فهرست جدیدی از تروریست های داعش شاخه خراسان را برایتان به اشتراک می گذارم که در مهمانخانه های پاکستانی اقامت دارند و به عنوان افرادی برای ایجاد ناامنی در افغانستان استفاده خواهند شد. این فهرست شامل اسامی اعضای داعش خراسان مرتبط با خیبر اجنسی و مهمند اجنسی در منطقه قبیله‌ای پاکستان می باشد. علاوه بر این، داعش شاخه خراسان اخیراً مراکز متعددی را در منطقه خیبر تحت نظارت استخبارات نظامی پاکستان ایجاد کرده است و فرماندهان داعشی از این مراکز برای انجام حملات در افغانستان استفاده می کنند.

لیست زیر شامل شبه نظامیان داعشی است که از مهمان نوازی دولت پاکستان برخوردار هستند: 1. زبیر 2. شاه زیب 3. حذیفه 4. نورکَی قمبر خیل 5. خیبر خان، قمبر خیل 6. زید، مالک الدین خیل 7. ارسلان مهمند 8. موسی مهمند 9. سیف الله عمبری زبیر یکی از فرماندهان مهم داعشی، در حال حاضر رئیس یک مرکز گروه داعش در منطقه ملک الدین خیل در خیبر پاکستان است.

حدود 30 جنگجو در این مرکز داعشی در ملک الدین خیل ساکن هستند و هزینه ها و نیازهای آنها توسط یکی از سازمان های استخباراتی پاکستان، استخبارات نظامی تامین می شود. این اداره همه جنبه ها از جمله گذرگاه های مرزی را تسهیل می کنند تا آنها را قادر سازند تا علیه امارت اسلامی افغانستان بجنگند. قابل ذکر است که اخیراً در جریان یک حادثه ای در مرز میان دو کشور، بین نیروهای پاکستانی و افغان درگیری رخ داده است.

نیروهای امارت اسلامی افغانستان با موفقیت از ورود داعش به افغانستان جلوگیری کردند و تلاش پاکستان را ناکام گذاشتند. مرکز دیگر داعش در منطقه قمبر خیل در منطقه خیبر واقع شده است. این مرکز توسط فرمانده حذیفه رهبری می شود. به تاریخ 11 فبروری، رسانه های پاکستانی مدعی شدند که یکی از فرماندهان کلیدی داعش، صورت گل، در یک عملیات استخباراتی کشته شده است.

اما این ادعایی نادرست است زیرا فرمانده صورت گل یک سال قبل تسلیم استخبارات نظامی پاکستان شده بود و از آن زمان در مهمانسرای استخبارات نظامی در منطقه خیبر اقامت داشت. فرمانده صورت گل پس از شکست عملیات در افغانستان کشته شد، زیرا برای رفع نیازهای اداره استخبارات پاکستان، کارآمد نبود.

بر اساس اطلاعات من، سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان برای پنهان سازی ارتباط خود با داعش، عملیات‌های دروغین بیشتری را انجام خواهند داد. افراد ذکر شده در اینجا بخشی از طرحی هستند که توسط افسران اداره استخبارات نظامی مستقر در خیبر و مهمند اجنسی برای ترویج ناامنی در افغانستان و اعمال فشار بر آن طراحی شده است.

پاکستان ممکن است تلاش کند تا داعش را در افغانستان احیا کند، اما اکنون انجام این کار غیرممکن است. افغانستان توسط یک نظام مستقل و خودمختار اداره می شود که توسط محافظین شجاع و مصمم مانند داکتر بشیر تقویت شده است.

نویسنده: احسان الله احسان سخنگوی پیشین تحریک طالبان پاکستانی

(ساندی گاردین / 18 فبروری 2024)

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x