خط لوله گاز اسلامی و نقشه های پنهانی امریکا

اکثر مردم آمریکا سیاسی نیستند، برایشان اهمیتی ندارد که چه اتفاقی در دنیا می افتد، اما یک استثنای بزرگ در این قاعده وجود دارد، آن هم زمانی است که احساس خطر احتمالی برای کشورشان وجود داشته باشد، در آن زمان مردم با احساسات خود در خیابان ها و جاده ها یکجا می شوند، همه مردم مملو از غرور ملی هستند و آماده اند برای کشور خود فداکاری کنند، برای آمریکایی ها منافع اقتصادی در کنار دیپلماسی در اولویت است.آمریکا در بسیاری از کشورها به ویژه در کشورهای خاورمیانه پایگاه های نظامی زیادی دارد که یکی از این پایگاه ها، پایگاه تنف در سوریه است، این پایگاه در یک بیابان بزرگ در مسیر تجاری ساخته شده است.نکته شگفت‌انگیز این است که چرا آمریکایی‌ها پایگاه تنف را در مسیر تجاری ساختند و ظرف دو سال آن را گسترش دادند؟جنرال فرانک مکنزی، مسئول نیروهای آمریکایی در غرب آسیا – پایگاه تنف در مصاحبه خود با ژورنالیست چینل خبری سی بی اس گفت:
“ما اینجا در شاهراه بین دمشق و بغداد ایستاده ایم، ماموریت ما مبارزه با داعش است.”
نه تنها نیروهای آمریکایی در پایگاه تنف، بلکه مخالفان دولت سوریه نیز به اینجا سفر می کنند، وظیفه آنها حفاظت از پایگاه تنف و نظارت بر جاده اصلی از تنف در کنار جنگ با دولت سوریه است.
پایگاه تنف در مسیری ساخته شده است که سال ها مسیر اقتصادی و تجاری بشمار رفته است. آمریکایی ها هشدار داده اند که اگر کسی به پنجاه کیلومتری پایگاه تنف نزدیک شود، از بین خواهد رفت!تنف دارای مسیری است که کشورهای شرقیِ سوریه مانند ایران، افغانستان، پاکستان، هند و چین را به هم وصل می کند و برای رسیدن به آنجا از همین مسیر که به جاده ابریشم نیز معروف است، استفاده می کنند، این مسیر به سوریه می رود و از آنجا تا دریای مدیترانه و دریای سیاه امتداد می یابد. بنابراین مردم جهان شرق می توانند در سواحل مدیترانه تجارت کنند. آمریکایی ها برای سفر به ده ها بندر اروپایی و آفریقایی دقیقاً این مسیر تجاری بزرگ را ساختند.

علل و آغاز فاجعه:
نیروهای آمریکایی هزاران کیلومتر دورتر از کشورشان در پایگاه تنف چه می کنند؟
چه عواملی باعث ایجاد جنگ در سوریه شد؟
جواب این سوالات را در منابع غربی بیابیم، گفته های یک سرباز آمریکایی به نام وسلی کلارک را بررسی می کنیم، او می گوید:
ده روز بعد از 11 سپتامبر به دیدن دونالد رامسفلد به پنتاگون و به طبقه پایین ساختمان رفتم. از ساختمان، فرمانده نیروهای مشترک مرا به اتاق خود فراخواند، به من گفت: می خواهیم به عراق حمله کنیم، گفتم چرا؟
گفت: من هم نمی دانم
گفتم: به خاطر 11 می؟
گفت: نه
او گفت: فکر می کنم دولت نمی داند در برابر تروریسم چه راهکاری را پیش بگیرد، آنها فکر می کنند می توانند به کشورها حمله کنند و می خواهند خود را قوی نشان دهند.
وسلی کلارک می گوید: من آنجا را با ناراحتی ترک کردم، بعد از اینکه به افغانستان حمله کردیم، خوشحال شدم زیرا باید این کار را انجام می دادیم، شش هفته بعد به پنتاگون برگشتم و همان فرمانده را دیدم، او پرسید: چرا به عراق حمله نکردیم؟
او در پاسخ گفت: به عراق حمله می کنیم، بدتر از آن، تا پنج سال آینده به هفت کشور حمله می کنیم، از عراق شروع می کنیم و بعد سوریه، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و در نهایت به ایران
ویکی کلارک تنها فردی نیست که معتقد است تصمیم به جنگ در سوریه از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود، بلکه رابرت اف کندی جونیور نویسنده و تحلیلگر آمریکایی برای اولین بار در سال 2016 در مجله و سایت پولیتیکو مقاله ای را منتشر کرد. با عنوان “چرا اعراب ما را در سوریه نمی خواهند”. او در بخشی از مقاله خود می نویسد که به گفته اعراب، جنگ ما علیه بشار اسد در سال 2011 با اعتراضات مسالمت آمیز مردم به نام بهار عربی آغاز شد، اما در واقع این جنگ از سال 2000 شروع شد، زمانی که قطر این موضوع خط لوله گاز به طول 1500 کیلومتر تا اروپا و به ارزش ده میلیارد دالر را مطرح نمود، مفهوم این جنگ نیز متولد شد.
برای ورود به عمق موضوع، اجازه دهید موضوع دیگری را بررسی کنیم و آن اینکه روسیه بزرگترین تولید کننده و صادرکننده گاز در جهان است و اروپا بزرگترین خریدار این محصول است، یعنی شما 70 درصد گاز را صادر می کنید یعنی منبع درآمد دائمی برای روسیه. در تمام این سال ها روس ها توانستند توسط گاز به اروپایی ها فشار بیاورند، حالا اروپایی ها می خواهند از فشار روس ها خلاص شوند و آمریکا نیز می خواهد درهای درآمدهای کلان را به روی رقیب خود روسیه ببندد، به همین دلیل آنها به منابع گازی در قطر و آذربایجان روی آوردند.
واقعیت این است که نیازهای گاز اروپا را نمی توان با کشتی ها تامین کرد، بنابراین لازم است این مقدار گاز با خط لوله به مقصد برسد.
اجرای این طرح یک مشکل اساسی داشت و آن رژیم حاکم بشار اسد در سوریه بود که در سال 2009 دولت سوریه اعلام کرد که زیر بار خط لوله گاز قطر نمی رود و با آن مخالفت خواهند کرد. از یک سو سوریه دوست قدیمی روسیه است، از سوی دیگر سوریه می خواهد به طور مشترک خط لوله گاز اسلامی را با کمک ایران و عراق و با توافق روس ها گسترش دهد.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: خط لوله گاز اسلامی نه تنها برای سوریه و ایران، بلکه برای کل منطقه و آینده غرب آسیا مهم است.
این خط لوله گاز ایران را از طریق عراق و سوریه به مدیترانه منتقل می کند که هدف آن تامین گاز جنوب و جنوب غرب اروپا است.
علاوه بر سوریه و ایران، پروژه خط لوله گاز اسلامی نیز درآمد خوبی برای عراقی ها داشت، به همین دلیل ایران، عراق و سوریه بر این خط لوله اصرار داشتند.
حالا مشکل دوچندان شده بود: از یک طرف امکان انتقال گاز قطر از سوریه وجود نداشت و از طرف دیگر ایرانی ها هم می خواستند پای خود را به بازار اروپا باز کنند.
اینجا بود که طرف آمریکایی تصمیم گرفت که دولت سوریه تغییر کند و از این طریق مشکل انتقال گاز به قطر حل شود. اوباما رئیس جمهور آمریکا با بشار اسد تماس گرفت و از او خواست که از قدرت کنار برود.

تسلیح مخالفان دولت سوریه و داعش:
سند ویکی لیکس در مورد سوریه نشان می دهد که در سال 2009 و پس از هشدار رئیس جمهور اوباما به اسد، سازمان های استخباراتی اسرائیل، عربستان و آمریکا شروع به هدف قرار دادن دولت سوریه کردند.
ویکی لیکس همچنین سند دیگری را فاش کرد که در آن آمده بود: در اوایل سال 2014، خانم کلینتون ایمیلی به مدیر ستاد انتخاباتی خود ارسال کرد که در آن اعلام کرد که داعش توسط عربستان سعودی و قطر حمایت مالی می شود و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این گروه به کلینتون وابسته است، همچنین از سوی این بنیاد تامین مالی می شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی اوباما و کلینتون را به عنوان بنیانگذاران داعش متهم کرد و گفت: اوباما بنیانگذار داعش است و من می گویم شریک او در این تشکیلات هیلاری کلینتون می باشد.
حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر در پاسخ به سوال خبرنگار آمریکایی مبنی بر اینکه قطر چقدر برای گروه های اسلامی در سوریه هزینه کرده است، گفت: همه از جمله کشور شما (ایالات متحده آمریکا) در سوریه اشتباه کردند. در سوریه جنگ یا انقلاب شد، همه ما از طریق دو اتاق عملیات را شروع کردیم، یک اتاق در ترکیه و دیگری در اردن بود و سایر متحدان از مخالفان دولت سوریه حمایت کردند و با گذشت زمان ترکیه نیز دستش را به سمت همان کار دراز کرد.
همچنین لازم به یادآوری است که در طرح انتقال خط لوله گاز قطر، مشارکت ترک ها و سعودی ها در نظر گرفته شده بود.
ماجرای فاجعه سوریه هر چقدر هم بررسی شود، پل این فاجعه به خط لوله گاز قطر و ایران می رسد که پشت آن نقشه های مخفیانه ای توسط آمریکا طراحی می شد. این مسئله باعث می شود که مردم در مقابل منافع مادی خود بدون در نظر گرفتن خون، حیثیت، مقدسات دینی و مذهبی خود با رعب و وحشت علیه هم نوعان خود رفتار کنند.

منبع: المرصاد پشتو

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x