روسیه مخالف ورود طالبان به سازمان ملل است

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد روز جمعه در نشست خبری عنوان داشت که هیچ کس عجله ای برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان یک دولت ندارد و مسکو آماده نیست به این گروه اجازه دهد تا نماینده افغانستان در سازمان ملل باشند.

او همچنین گفت که تحریم‌های سازمان ملل و یکجانبه علیه رهبران طالبان باید مورد بررسی قرار گیرد، اما “شاید نه فورا”.

نبنزیا به خبرنگاران گفت: «مسئله به رسمیت شناختن زمانی مطرح می‌شود که جامعه بین‌الملل مطمئن شود که وعده‌ها و تعهداتی که مقامات اعلام کرده‌اند عملی می‌شوند.»

او به وعده های طالبان اشاره می کرد که شامل حمایت از حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و دختران، و مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بود.

سازمان ملل متحد در حال بررسی در مورد اینکه چه کسی باید نماینده افغانستان در ملل متحد باشد، می باشد. طالبان سهیل شاهین، سخنگوی خود در دوحه را به عنوان سفیر سازمان ملل معرفی کرد، در حالی که غلام اسحاق زی – نماینده سازمان ملل به نمایندگی از دولت برکنار شده توسط طالبان – به دنبال ماندن در کرسی این کشور است.

نبنزیا گفت: “هنگامی که اعتبارنامه ارائه می شود، از طرف رئیس یک دولت ارائه می شود. اگر نماینده از طرف دولتی ارائه شده است که کسی آن را به رسمیت نمی شناسد، پس خودتان نتیجه گیری کنید!”

قرار است یک کمیته ۹ نفره از سوی سازمان ملل متحد که شامل روسیه، چین و ایالات متحده است، ادعاها را در ماه آینده بررسی کند و احتمالاً تا قبل از پایان سال تصمیم گیری خواهد شد.

نبیزیا گفت: “امروز مهمترین چیز ایجاد ثبات در کشور است. با توجه به اظهاراتی که می شنویم، اقتصاد در آستانه فروپاشی با کمبود منابع است که منجمد شده اند و به این زودی ها آزاد نمی شوند.”

افغانستان میلیاردها دالر دارایی در خارج از کشور دارد که توسط فدرال رزرو ایالات متحده و سایر بانک های مرکزی در اروپا بلاک شده است.

شاهین روز جمعه در توییتر خود نوشت: “ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا از افغانستان با لغو مسدود کردن نزدیک به ۱۰ میلیارد دالر دارایی‌های مردم افغانستان و از سرگیری کمک‌های انکشافی و پروژه‌های تعهد شده به افغانستان حمایت کند.”

مقامات سازمان ملل گفته اند که حتی سازمان ملل متحد نمی تواند پول نقد کافی به افغانستان برای رساندن کمک به میلیون ها نفر که در آستانه قحطی قرار دارند، وارد کند و در تلاش است تا گزینه هایی را برای کمک به ثبات اقتصاد در حال فروپاشی ایجاد کند.
KFGO
۲۰۲۱/۲۹/۱۰

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x