وحشت‌های جاری در سرزمین مقدس فلسطین

فلسطین نامی است که ما با آن ساختار دینی داریم، فلسطین مکانی است که به دلیل بیت‌المقدس، قبله اول مسلمانان شهرت زیادی دارد، فلسطین مکان مقدسی است که دارای صفت “أرض الأنبياء” است (گرچه تمام سرزمین شام را أرض الأنبياء می‌گویند اما اهمیت فلسطین از سایر مناطق شام بیشتر است)‌.

در ذهن هر مسلمانی با شنیدن نام فلسطین سرزمین اشغالی خود و سرزمین مقدس دین مبارک اسلام یعنی بیت‌المقدس خطور می‌نماید. اهمیت بیت‌المقدس در سه دین بسیار بالاست؛ پیروان مسیحیت به خاطر حضرت عیسی علیه‌السلام به آن احترام می‌گذارند و همواره در تسخیر این سرزمین مقدس کوشیده‌اند، یهود آن‌ را به دلیل هیکل سلیمانی محترم می‌شمارد، و سوم دین مقدس اسلام است که افزونتر بر دو دین دیگر سرزمین فلسطین را به طور ویژه مقدس و مهم می‌داند، قداست این سرزمین برای اسلام و مسلمین از زمان پیامبران به ارث مانده است؛ این مکان از حضرت آدم علیه‌السلام تا محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم از اهمیت خاصی برخوردار است.

در هر حکومت مسلمانان، تلاش‌های زیادی برای استقلال این سرزمین انجام شده و همچنان ادامه دارد؛ از زمان صدور دین مبین اسلام تا کنون، هرکس در این سرزمین برای حاکمیت خود تلاش کرده است، بارها این سرزمین زیر سلطه مؤمنان باقی بوده است اما متأسفانه پس از سقوط خلافت عثمانی، این سرزمین مقدس نیز از حکومت مقدس مؤمنان خارج شد، پس از آن، مسلمان تلاش‌های واقعی آزادی فلسطین را تسریع نموده‌اند و تا‌ امروز جریان دارد.

پیروان مسیحیت و یهودیت سرزمین فلسطین را بسیار ارزشمند میدانند و برای آن ظاهراً احترام زیادی قائل هستند اما پیروان هر دو دین نمی‌توانند به قداست مسلمانان برسند؛ نه می‌توانند به درجه قداست و احترام مسلمانان برسند و نه می‌توانند در ادعای خود صادق باشند، یعنی در ادعای خود دورغگو‌ اند.

در دوران اخیر پس از سقوط خلافت عثمانی، آخرین خلافت اسلامی، پرچم خلافت مذکور و شوکت مسلمانان از سرزمین مقدس فلسطین به زمین افتاد.

در حال حاضر وضعیت بسیار غم‌انگیزی در غزه فلسطین در جریان است، بیش از ۱۰۰ روز است که مردم مظلوم فلسطین مورد اهداف اسرائیلی‌های وحشی قرار می‌گیرند، روزانه ده‌ها و صدها نفر که تمام شان مردم ملکی اند، توسط نیروهای اسرائیلی به شهادت می‌رسند، در اکثر نقاط فلسطین وضعیتی حاکم است که هر فرد را اندوهگین نموده است؛ مسلمانان به جای خود حتی برخی از کفار نیز جارحیت جاری در فلسطینیان را ظلم می‌دانند، حال ظلم و وحشت شان چنان وخیم است که حیوانات نیز امان می‌طلبند. اهداف وحشیانه ستمگران یهودی کودکان، زنان و محاسن‌سفیدان هستند، حتی کودک در شکم مادر نیز از ظلم آنها پناه می‌طلبد، وحشت آنها به حدی رسیده است که خود وحشت از آن اعلام برائت می‌کند.

نظم نوین بین‌المللی که بر ظلم و وحشت بنا  شده است، یک نکته هم در مقابل این ظلم نمی‌گوید، در قاموس سازمان‌های جهانی که بر بنیاد حقوق انسانی پایه‌گذاری شده‌اند، حقوق مسلم فلسطینیان را زیر پا کردن هیچ نوع حقی محسوب نمی‌شود، هیچکس جز عده معدودی از مومنان به وحشی‌گری و ظلم این قوم صهیونیست و وحشی اشاره توقف نمودن نکرده است، آن‌ها از زمان استقرار خود در فلسطین تا کنون، مرتکب جنایاتی شده‌اند که به ندرت در قاموس بشریت و انسانیت تکرار شده است.

در سرتاسر جهان ارتش و استخبارات اسرائیل قدرت‌مندترین نیروهای جهان محسوب می‌شدند اما مجاهدین فلسطینی به این ترس کاذب پایان دادند و به یهودیان به گونه‌ی هجوم آوردند که تمام قدرت و نیروی دروغین آنها را از بین برد، صهیونیست چون در میدان نبرد از پا افتاد، شروع به بمباران کورکورانه مسلمانان مظلوم غزه کرد، بمبارانی که تقریباً یک و نیم میلیون مظلوم فلسطینی را که نیمی از آنها کودک و زن هستند، کشته است.

مسلمانان عرب ۱۰۰ درصد مقصر فلسطین هستند، عملیاتی که در ماه اکتوبر سال گذشته توسط مجاهدین حماس به نام طوفان الاقصی راه‌اندازی شد، کاملاً موفقیت‌آمیز بود اما حاکمان عرب از آغاز جنگ تا کنون سکوت کرده‌اند، بدیهی است که آن‌ها با آمریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل تعهدات پنهانی گسترده‌ای بسته‌اند که یک کلمه در مورد غزه به زبان نمی‌آورند، به حکّام فعلی جهان عربی واقعاً بی‌غیرتی است که مسلمانان همجوارشان مورد ظلم قرار می‌گیرند اما آن‌ها تجارت شراب در کشور خود را شروع می‌کنند.

اما جای سوال است که چرا آمریکا، جهان غرب و کشورهای عربی در این مورد سکوت کرده‌اند؟ شعارهای حقوق بشری این سکوت‌بیشه‌گان چه شد؟ آیا آنها جنایات جاری در فلسطین را نمی‌بینند؟ چرا در برابر اقدامات شیطانی و وحشیانه جاری رژیم یهود سکوت می‌کنند؟ آنها همه چیز را می‌بینند و خوب می‌دانند اما چون بحث در باره اسلام و مسلمین است، به همین دلیل سکوت می‌کنند.

ماهر بلال / نشریه المرصاد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
من متن سخنرانی هشدار دهنده طولانی نتانیاهو را خواندم. من دقیقا غرور جورج بوش را هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در آن دیدم. نتانیاهو تهدید کرده است که غزه را نابود خواهد کرد و به کسی رحم نخواهد کرد. او به قدرت خودش مغرور بود، که ادعای خدایی نکند، همین شروع سقوطش هست تصمیم نابودی را پروردگار می...
میراث تلخ 20 سال اشغال نظامی امریکا در افغانستان، گروه‌هایی از مردان، زنان و کودکان معتاد است که در کنار جاده‌های غبارآلود، زیر پل‌ها و در کناره‌ رودخانه های آلوده کابل خوابیده‌اند. ملموس ترین هدیه 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز فقر، میلیون ها معتاد و انزوای کشور نیست.
من بار دیگر پیش حاکمان فعلی دست نیاز دراز میکنم تا نفرت را از طریق برادری از بین ببرند. دشمنان قسم خورده افغانستان شبانه روز در اینجا تنفر را بیشتر می کنند. پاکستان در اسلام آباد یک استودیو به افغانستان انترنشنال داده است و تلویزیون نامبرده فقط بر طبل جنگ های داخلی می کوبد. شرایط را درک کنید
امریکا با ائتلاف جهانی به بدماشی کامل به بهانه ۹/۱۱ بر ملتی اتهام ویران کردن برج های نیورک وارد کرد؛ که از شدت فقط توان رفتن به بازار قریه خود را نداشت. بوش متکبر با زور خود بدون شنیدن استدلال حمله کرد. اما با پایان حمله با چنان عجله ای فرار کرد که عامل خنده تمام رقباء شد.
13 سال پیش در چنین روزی، جولیان آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک می‌کنند. اکنون او به دلیل انتشار آن با 175 سال زندان مواجه است.  
از ویتنام گرفته تا عراق، میلیون‌ها نفر در جنگ‌هایی که توسط سیاستمداران آغاز شده کشته شده‌اند. امروز لایحه‌ای را به تصویب رساندم که بر اساس آن پارلمان باید در این مورد پاسخگو باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند استرالیایی‌ها را دوباره به جنگ‌های نامشروع بفرستد. گروه های اصلی حاضر به پاسخگویی نشدند.
قبلی
بعدی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x